کد خبر: 3968721
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
مرتضی خدمتکار خبر داد:
معاون اجرایی نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم با اشاره به دلایل عدم بارگذاری اطلاعات بخش مؤسسات مردمی و بهترین محصولات، در روز نخست نمایشگاه گفت: اطلاعات هر دو بخش تا پایان وقت امروز بارگذاری می‌شود.

بارگذاری اطلاعات بخش موسسات نمایشگاه مجازی قرآن تا پایان وقت امروز

به گزارش ایکنا، نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم از روز گذشته، یازدهم اردیبهشت‌ماه، آغاز به کار کرده و به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت. در این دوره از نمایشگاه فعالیت‌ها در دو بخش محتوایی و فروشگاهی دسته‌بندی شده است. در بخش خدمات محتوایی، با کلیک بر روی دو موضوع مؤسسات و برترین محصولات هیچ اطلاعاتی نمایش داده نمی‌شود و تنها عبارت «به زودی ...» برای کاربر نمایش داده می‌شود.

مرتضی خدمتکار، معاون اجرایی نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، در این باره گفت: امکان معرفی تمامی مؤسسات مردمی را نداشتیم، لذا با همکاری اتحادیه کشوری تشکل‌ها و مؤسسات مردمی قرآن و عترت و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، مؤسسات شاخص را شناسایی کردیم و درصددیم تا در یک فرمت مناسب در بخش خدمات محتوایی منتشر شوند.

وی افزود: برای دریافت فعالیت مؤسسات، لازم بود با هر یک از مدیران آن تماس گرفته شود، این کار مقداری زمانبر شد و به همین دلیل نتوانستیم آن را به‌ روز نخست نمایشگاه برسانیم و امیدواریم از ظهر امروز بخش مؤسسات کامل شود و مورد استفاده قرار بگیرد.

خدمتکار درباره بخش بهترین محصولات نیز تصریح کرد: این بخش هم چنین وضعیتی داشت، ما برای تعریف این بخش، وظیفه خودمان می‌دانستیم مجموعه‌ای از محصولات و خدمات را از نگاه کارشناسان خبره قرآن و عترت به مردم معرفی کنیم تا حتی اگر امکان خرید این محصولات در نمایشگاه فراهم نباشد، خانواده‌ها با شناخت بهتر نسبت به تهیه آن اقدام کنند. در این بخش هم دسته‌بندی خوبی صورت گرفته است، امیدواریم این بخش نیز تا پایان وقت امروز در بخش خدمات محتوایی تکمیل شود.

معاون اجرایی نمایشگاه مجازی قرآن کریم درباره استقبال مخاطبان از بخش محتوایی و فروشگاهی و نسبت آن، اظهار کرد: در ساعات ابتدایی از مجموع حدود 95 هزار نفر ورودی به سامانه نمایشگاه، حدود 70 هزار نفر به خدمات محتوایی و 25 هزار نفر به بخش فروشگاهی مراجعه داشتند، بنابر این این تلقی که گمان می‌شود، بخش فروشگاهی مقصد اول مراجعه‌کنندگان به نمایشگاه مجازی است، می‌تواند واقعیت نداشته باشد و حداقل آمار سامانه در روز نخست این را می‌گوید. البته حجم آثاری که در بخش فروشگاهی ارائه شده است، نسبت به حجم آثار در بخش خدمات محتوایی بیشتر است.

وی در پایان در مورد ارائه آمار روزانه از نمایشگاه مجازی نیز اظهار کرد: در حال تلاش هستیم تا روزهای اولیه نمایشگاه پشت سر گذاشته شود و نواقص کار را مشخص و برطرف کنیم، با توجه به اینکه اولین تجربه و اولین گام است و فرصتی برای آزمایش وجود نداشت، طبیعی است در روزهای نخست این نواقص وجود داشته باشد. تلاش خواهیم کرد از روز سوم گزارش دقیقی از حجم مراجعه، میزان خرید و سایر خدماتی که ارائه می‌شود، به صورت روزانه منتشر کنیم.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* captcha: