انقلاب اسلامی با هدف پاسخگویی به مطالبات الهی و آرمانی شکل گرفته است
کد خبر: 3975049
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸
عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی:

انقلاب اسلامی با هدف پاسخگویی به مطالبات الهی و آرمانی شکل گرفته است

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه گفت: انقلاب اسلامی دربردارنده مفاهیم ارزشی است که به هدف عمل به مطالبات الهی و آرمانی شکل گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی براتی، عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی، امروز سه‌شنبه در نشست علمی «امام خمینی(ره) و احیای قرآن در جامعه» که به همت مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث المصطفی برگزار شد، اظهار کرد: در اندیشه امام خمینی(ره)؛ انقلاب اسلامی ایران، انقلابی مادی نبود. ایشان همواره به دنبال احیای ارزش‌های اسلامی در جامعه بودند.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی دربردارنده مفاهیم ارزشی است که به هدف عمل به مطالبات الهی و آرمانی شکل گرفته است، افزود: دشمنان اسلام و انقلاب همواره به خاطر عمل به آرمان‌های دینی و الهی با ملت ایران دشمنی می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه اهداف متعالی و آرمان‌های الهی برخواسته از سنت نبوی(ص) همواره مورد توجه اهل بیت (علیهم السلام) و اولیای الهی بود، بیان کرد: امام خمینی(ره) همواره تأکید داشتند که ملت ایران باید کسانی را برای مسئولیت انتخاب کنند که عامل به قرآن باشند؛ همواره مسئولان را سفارش می‌کردند که شما مأمور به اجرا و احیای قرآن در جامعه هستید.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) در سخنانی تحول عظیم ملت و شکل گیری انقلاب را بر مبنای حکومت قرآن بر جامعه تفسیر می‌کنند، خاطرنشان کرد: در اندیشه امام خمینی(ره)، نهادینه‌سازی احکام اسلام در جامعه و شکل‌گیری حکومت مبتنی بر عدالت و عمل به آموزه‌های قرآنی مسئولیتی مهم ذکر شده است؛ عمل بدان بر پایه حفظ آبروی اسلام استوار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین براتی با تأکید بر این که نقش محوری قرآن را نباید در نهضت اسلامی فراموش کنیم، اظهارکرد: قرآن کریم نباید به موضوعی سمبلیک در جامعه تبدیل شود، آموزه‌های قرآنی باید در جامعه پیاده شده، حکومتی نمونه و موفق در حل مسائل و مشکلات بشری به جهانیان عرضه شود.

وی ضمن اشاره به آیه ۱۴۳ سوره بقره، گفت: بر اساس مبانی دینی، جامعه و حکومت نمونه باید با راهنمایی قرآن ایجاد و به الگویی موفق برای ملت‌های دیگر تبدیل شود.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی ضمن تأکید بر اینکه پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از معادلات بین‌المللی را تغییر داده است، اظهارکرد: دشمنان اسلام و انقلاب با بهره‌گیری از ابزار‌های جدید به ویژه عنصر رسانه، تولیدات فراوانی را با هدف تبلیغات منفی علیه اسلام و انقلاب فراهم می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین براتی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که قران کتاب زندگی و راهکار همه درد‌های بشری است، تصریح کرد: قرآن کریم نه تنها موعظه‌گر، بلکه احیاکننده ملت‌ها و التیام‌بخش و درمان تمام مشکلات جوامع بشری است؛ قرآن کریم اندرزی از ذات اقدس الهی و شفای دل‌ها و هدایت و رحمت برای مومنان است.

انتهای پیام
captcha