انتشار آلبوم موسیقی رضوی در دهه کرامت
کد خبر: 3976691
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰

انتشار آلبوم موسیقی رضوی در دهه کرامت

معاونت امور هنری بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: آلبوم موسیقی رضوی به مناسبت دهه کرامت با دو قطعه از امیرحسین مدرس، چهار قطعه از علیرضا افتخاری، یک قطعه از یکی از خوانندگان جوان و یک قطعه از حسین علی‌شاه‌پور، به همراه آثار موزیسین‌های افغان مقیم مشهد از شنبه، روزی یک قطعه منتشر خواهد شد.

انتشار آلبوم موسیقی رضوی در دهه کرامتبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، علی ثابت‌نیا، معاونت امور هنری بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، در نشست خبری بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) به مناسبت دهه کرامت که ظهر امروز، ۲۰ خردادماه، در هتل فرهنگ و هنر برگزار شد، اظهار کرد: بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در سال گذشته اقدام به برگزاری کارگاه‌هایی با هدف تولید آثار هنری کرده است. همچنین تولید آثار سینمایی کوتاه با همکاری انجمن سینمای جوان، آثار کوتاه پویانمایی، نمایشنامه‌های رضوی، موسیقی نواحی و پاپ با موضوع امام رضا(ع) از جمله برنامه‌های بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) بوده است. برنامه‌های گفت‌وگو محور مجازی تحت عنوان صحن هنر را نیز به مناسبت دهه کرامت از شنبه آغاز خواهیم کرد که اولین گفت‌وگو با استاد کابلی خواهد بود. همچنین آلبوم موسیقی رضوی با دو قطعه از امیرحسین مدرس، چهار قطعه از علیرضا افتخاری، یک قطعه از یکی از خوانندگان جوان و یک قطعه از حسین علی‌شاه‌پور، به همراه آثار موزیسین‌های افغان مقیم مشهد از شنبه، روزی یک قطعه منتشر خواهد شد.

معرفی مروجان فرهنگ رضوی در خارج از کشور

محجوب زیرک، مدیر امور بین‌الملل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) نیز در ادامه این نشست عنوان کرد: مهم‌ترین موضوعی که در بخش بین‌الملل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) وجود دارد، انتخاب خادمان فرهنگ رضوی در خارج از کشور و حوزه بین‌الملل است که تا سال گذشته حدود ۶۲ نفر از افراد فعال حوزه بین‌الملل که آثار فاخر تولید کردند و مروج‌ها و پژوهشگران حوزه فرهنگ رضوی بودند از طرف سازمان‌‌هایی مانند امور بین‌الملل آستان قدس رضوی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مجمع اهل بیت(ع)، جامعه‌المصطفی و مجمع تقلید مذاهب به بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) معرفی می‌شدند‌.

وی افزود: رویکرد بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) امسال در این زمینه تغییر کوچکی داشته و دو گروه محققان رضوی و مروجان فرهنگ رضوی را داشتیم که ۶ نفر از کشورهای اسپانیا، لبنان، پاکستان، ایتالیا و عمان بودند. همچنین با توجه به اینکه درگیر بیماری کرونا هستیم، رویکرد تولید محتوا برای فضای مجازی را در دستور کار قرار دادیم و با توجه به اینکه مخاطبان بخش بین‌الملل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) ایرانیان خارج از کشور و مسلمانان و دوست‌داران اهل‌بیت(ع) در خارج از کشور هستند، سلسله وبینارهایی با رایزن‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای آسیای جنوب شرقی، شبه قاره، آسیای مرکزی، اروپا و کشورهای حوزه عربی را در جهت تعامل و هم‌افزایی در حوزه بین‌الملل برگزار کردیم که نظرات آن‌ها را جویا شویم‌ و در دستور کار قرار دادیم.

مدیر امور بین‌الملل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: در این راستا نشست‌های تخصصی آنلاین با شخصیت‌های برجسته فرهنگ رضوی از کشورهای اسپانیا و لبنان، به زبان‌های اسپانیولی و عربی داشتیم که در فضای مجازی و رسانه‌ها درحال پخش است. مسابقه بین‌المللی دل‌گویه‌های رضوی نیز با همکاری بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) و اداره کل همکاری‌های فرهنگی سازمان فرهنگ و رایزنی‌های فرهنگی جهان به سه زبان فارسی، عربی، انگلیسی در دهه کرامت برگزار خواهد شد و در تمام کشورها که رایزن فرهنگی ایران وجود دارد، فراخوان آن منتشر می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند دل‌گویه‌های خود را به صورت فیلم موبایلی برای بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) ارسال کنند‌.

زیرک ادامه داد: نمایشگاه مجازی آثار فاخر هنری بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) نیز درحال راه‌اندازی است که در دهه کرامت معرفی خواهد شد و سلسله نشست‌های بین‌المللی شعر آئینی رضوی به زبان‌های آذری، عربی و فارسی دری به صورت برخط در اینستاگرام برگزار خواهد شد. همچنین جشنواره ادبی هنری مهاجران افغان با همکاری حوزه هنری، بنیاد امیر خسرو و موسسه دُرّ دری در دهه کرامت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha