هنرمندان اراده و انگیزه ملی را به مخاطب خود برسانند
کد خبر: 3976702
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۶

هنرمندان اراده و انگیزه ملی را به مخاطب خود برسانند

مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی گفت: هنرمند باید از اراده و انگیزه ملی حرف بزند و با ابزارهایی چون شعر، سخن، دکلمه، فیلم، تئاتر و… این موضوع را به مخاطب خود برسانند.

هنرمندان اراده و انگیزه ملی را به مخاطب خود برسانندبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی، امروز 20 خردادماه، در دیدار مدیران و اهالی فرهنگ خراسان رضوی، با بیان اینکه هنر بدون فرهنگ فاقد هویت است و فرهنگ بدون هنر فاقد ابزار است، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران در طول این ۴۲ سال در چند مرحله از جمله کودتا، حمله طبس، جنگ تحمیلی هشت‌ساله و اتفاقات دیگر دست مهره‌های آمریکایی‌ها را از کشور قطع کرده و باعث استقلال کشور شده است.

این مقام امنیتی افزود: در بحث هسته‌ای ما هم حق خودمان را تثبیت کردیم و هم پروژه امید هسته‌ای را از ماشین‌های نسل یک و دو به نسل 6 و هفت و غنای ۶۰ درصد رساندیم. در این سال‌ها نیز هم در جنگ سخت و هم در فعالیت و مذاکرات دیپلماسی پیروز شده‌ایم.

وی ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی بعد از پشت سر گذاشتن جنگ سخت، جنگ دیپلماتیک و احقاق حقوق در مجامع بین‌المللی به‌عنوان یکی از پرتهدیدترین کشورهای دنیا به حساب می‌آید اما ایران بیشترین امنیت را دارد.

مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی با تشریح جنگ‌های سخت دشمنان علیه ایران در طول 4 دهه گذشته و همچنین جنگ اقتصادی سه سال گذشته، عنوان کرد: در حال حاضر ما وارد کارزار جنگ نرم شدیم و آن جنگ تبلیغاتی است. در طول نظام جمهوری اسلامی که دشمنان علیه آن فعالیت می‌کردند هیچ سالی به اندازه وضعیت فعلی تبلیغات علیه کشور را منسجم و متمرکز ندیده‌ام، به‌طوری که تنها عربستان سعودی به‌عنوان یکی از کشورهایی که با ایران دشمن است ۷۳۰ رسانه مختلف دیداری، شنیداری دارد و شبانه روز علیه ما فعالیت می‌کنند.

این مقام امنیتی با اشاره به تجلیل مردم از سردار سلیمانی، این مسئله را ناشی از عملکرد موفق جریان هنر دانست و تأکید کرد: دشمنی که در همه حوزه‌ها شکست خورده اول می‌خواهد انتخابات را بزند و بعد دست نشانده ‌ها را برگرداند. به همین دلیل امروز بین دو راهی هستیم یا باید تن دهیم به حکومت مردمی که به اتکای رای مردم و خواسته و اراده مردم باشد یا به حکومت دست نشانده‌ها.

وی در ادامه با تشریح سناریوی دشمنان برای ایجاد افراد دست‌نشانده در ایران، گفت: دست‌نشانده‌ ها در روز اول نمی‌گویند دست نشانده‌ایم، بلکه با تخطئه وضع موجود قدرت را به دست می‌گیرند و در ادامه مقابل مردم می‌ایستند مانند آنچه در مصر یا چند کشور دیگر رخ داد.

مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی در پایان خطاب به هنرمندان حاضر، تأکید کرد: هنرمند باید از اراده و انگیزه ملی حرف بزند و با ابزارهایی چون شعر، سخن، دکلمه، فیلم، تئاتر و… این موضوع را به مخاطب خود برسانند.  همچنین هنرمند و فرهنگی باید ارزش ها، اصول، اعتقادات و فرهنگ عمیق و نهادینه شده در کشور را به نمایش بگذارند.

انتهای پیام
captcha