انتخابات در انقلاب اسلامی تجلی و تبلور جمهوریت نظام است
کد خبر: 3977707
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲
نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی:

انتخابات در انقلاب اسلامی تجلی و تبلور جمهوریت نظام است

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش انتخابات در نظام جمهوری اسلامی، گفت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی تجلی و تبلور جمهوریت نظام است که با حضور آحاد مردم شکل می‌گیرد.

به گزارش ایکنا از بوشهر، عبدالکریم جمیری، نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی  امروز، 25 خرداد در نشست شورای اداری استان بوشهر، گفت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی تجلی و تبلور جمهوریت نظام است که با حضور آحاد مردم شکل می‌گیرد.

جمیری با اشاره به وظیفه آحاد مردم در قبال نظام جمهوری اسلامی بیان کرد: آحاد مردم و مسئولان وظیفه دارند برای تجلی و تبلور جمهوریت که موجب قوام و دوام نظام است و هنر بزرگ امام راحل شکل دهی این نظام سیاسی در قالب نظام جمهوری اسلامی بوده است، تلاش کنند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: هیچ کسی نمی‌تواند درباره اصل انتخابات به عنوان حماسه‌ای که در طول دوران انقلاب شکوهمند و استقرار نظام جمهوری اسلامی حافظ و قوام بخش این نظام بوده است تردید و مسامحه کند و این وظیفه در استان بوشهر با توجه به نقش آن در مبارزه با استکبار سنگین تر است.

وی خواهان همکاری دستگاه‌های اجرایی مختلف برای برگزاری انتخابات شد و بیان کرد: همکاری دستگاه‌های اجرایی در برگزاری انتخابات به نحو صحیح و اطمینان بخش ضروری است و مسئولان در این زمینه برنامه داشته باشند.

جمیری یادآور شد: همگان باید در میدان حضور داشته باشند تا انتخابات با استفاده از همه امکانات به‌صورت آبرومند، صحیح و اطمینان بخش برگزار شود و مردم شاهد برگزاری انتخاباتی باشند که احساس کنند نقش مؤثری در استقرار حاکمیت اسلام عزیز دارند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حفاظت و حراست از انتخابات توسط دستگاه‌های ذیربط، تصریح کرد: دستگاه‌هایی که در حفاظت و حراست از انتخابات نقش آفرینی می‌کنند در این شرایط وظیفه سنگینی برعهده دارند همچنین فرمانداران به‌عنوان رئیس اجرایی انتخابات به کمک دستگاه‌های نظارتی باید به گونه‌ای ساز و کارها را فراهم کنند که سلامت انتخابات تضمین شود.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا استان بوشهر، گفت: کسانی که در عرصه انتخابات بویژه در شهر و روستا وارد می‌شوند ممکن است از روی عمد و یا سهوی حدود و موازین تعیین شده در برگزاری انتخابات و تبلیغات را رعایت نکنند.

وی ادامه داد: در این صورت دستگاه‌های مسئول باید امکانات را به گونه‌ای به کار گیرند تا انتخابات به نحو صحیح برگزار و از تخلف‌های احتمالی به خوبی جلوگیری شود هرچند تاکنون فرمانداران تمهیدات لازم را به کار گرفته‌اند اما انتظار می‌رود با بازنگری انجام شده همه توان خود را برای برگزاری انتخاباتی سالم و بانشاط به کار گیرند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با هوشیاری مردم و مدیران باید به گونه‌ای تدبیر شود که شاهد یک دولت قدرتمند، کارآمد و توانمند برای برطرف کردن مسائل و مشکلات امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم و با تجربه کسب شده از شوراها مردم احساس ناامیدی نکنند.

جمیری تاکید کرد: شوراهای اسلامی مجموعه کارآمد در شهر و روستا هستند که در برخی مواقع به دلیل ضعف‌ها و کاستی‌هایی که وجود داشته ناامیدی و احساس ناکارآمدی این مجموعه دراذهان مردم شکل گرفته و امید می‌رود با تلاش همه شاهد کارآمدی شوراها باشیم.

وی ادامه داد: کارآمدی شوراها باعث می‌شود مردم نسبت به این مجامع محلی اعتماد و امید بیشتری پیدا کنند و در انتخابات ریاست جمهوری شاهد شکل‌گیری مقدمات یک دولت قدرتمند باشیم تا امید مردم به آینده بیشتر و نقطه اتصال بین حاکمیت و مردم شکل مناسب‌تری به خود بگیرد و مردم احساس رضایت‌مندی و اعتماد بیشتر کنند.

جمیری در مورد وضعیت آب و برق در استان بوشهر گفت: هر چند تلاش‌های بسیاری در این بخش شده اما تابستان امسال به دلیل کمی بارش بسیار خاص است و انتظار می‌رود با مقدمات و تمهیدهای اندیشیده شده مردم دچار مشکل کم آبی نشوند.

وی در مورد برق گفت: در حوزه برق کمبودهایی احساس شد اما با تدابیر اندیشیده شده امروز شرایط مناسب‌تر شده‌است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: استانی که چهار هزار مگاوات برق تولید دارد و در شرایط فعلی یک‌هزار و ۵۰۰ تا یک‌هزار و ۶۰۰ مگاوات مصرف آن است در پیک کار به ۲هزار مگاوات برق معادل ۵۰ درصد تولید خود نیاز دارد که با توجه به تولید نباید سهم خاموشی داشته باشد.

جمیری اضافه کرد: مردم توقع ندارند با تولید چهار هزار مگاوات برق از سهم ۵۰ درصدی برخوردار نباشند و سهم خاموشی دریافت کنند.

وی با اشاره به گله‌مندی برخی هیئت‌های ورزشی در استان بوشهر، گفت: این استان توانمندی‌های قابل توجهی دارد که نباید با این کاستی‌ها آزار دهنده روبرو شود.

جمیری تاکید کرد: تشکیل شورای ورزش برای رسیدگی به مشکلات هیئت‌های ورزشی ضروری است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha