مراقب اظهار نظرهای خود در روزهای گرم انتخابات باشیم
کد خبر: 3977749
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۰
استاندار بوشهر:

مراقب اظهار نظرهای خود در روزهای گرم انتخابات باشیم

استاندار بوشهر گفت: مراقب باشیم این چند روز انتخابات صحبت‌ها و اظهارنظرهایی که می‌کنیم، به اصل و ریشه انقلاب آسیب وارد نکند، زیرا می‌بینیم برخی‌ها روی شاخه نشسته و بن می‌برند.

به گزارش ایکنا از بوشهر، عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر روز سه‌شنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر گفت: انتخاب از سوی کسانی انجام می‌شود که در این عرصه شرکت می‌کنند و میوه قهر با صندوق‌های رأی را دشمنان نظام می‌چینند، به همین دلیل حضور حداکثری در انتخابات سرنوشت ساز ۲۸ خردادماه لازم است.

گراوند امیدآفرینی را راهکاری برای کشاندن مردم به پای صندوق‌های رأی برشمرد و گفت: امیدآفرینی، بیان و یادآوری کارها، خدمات دولت و نظام از جمله ابزاری است که می‌تواند مردم را به پای صندوق‌های رأی بکشاند.

استاندار بوشهر با اشاره به شرایط لازم جهت حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای تصریح کرد: حضور و مشارکت حداکثری زمانی رخ می‌دهد که بگوییم کشور، نظام و انقلاب این افتخار را دارد که جنگ را با دست خالی پشت سر گذاشت و در عرصه جنگ اقتصادی با افتخار و تکیه بر توان داخلی و اعتماد به فرزندان و نخبگان این سرزمین با وجود تحریم، بیماری کرونا و همه کارشکنی‌هایی که وجود داشته، اجازه نداد که دشمن به هدف‌های خود برسد.

وی با اشاره به لزوم اخلاق‌مداری در انتخابات اظهار کرد: انتخابات‌ها نباید ما را به سمتی ببرد که انصاف و عدالت را زیر پا بگذاریم و زحمت‌های نیروی انسانی، کارشناسان، مدیران بخش تولید و بخش‌های مختلف اقتصادی که خالق این افتخارها بودند را نادیده گرفت، بلکه باید با بیان این تلاش‌ها مردم را امیدوارتر از گذشته به پای صندوق‌های رأی دعوت کرد.

گراوند با بیان اینکه دولت منتخب مورد احترام همگان است، گفت: همه باید برای موفقیت دولت سیزدهم تلاش کنند، زیرا اگر دولتی موفق نشود، آسیب آن به همه آحاد جامعه می‌رسد.

استاندار بوشهر تأکید کرد: مراقب باشیم این چند روز انتخابات صحبت‌ها و اظهارنظرهایی که می‌کنیم به اصل و ریشه انقلاب آسیب وارد نکند، زیرا می‌بینیم برخی‌ها روی شاخه نشسته و بن می‌برند.

وی با بیان اینکه انتخابات میدان رقابت و جابه جا شدن قدرت با رای مردم افتخار نظام و انقلاب است ادامه داد: گفتمانی معقول، منطقی و پذیرفتنی است و می‌تواند در ارتباط با تقویت بنیان‌های این کشور کارساز باشد که امید ایجاد کند و افراد به جای سیاه‌نمایی برنامه خود را با قوت اعلام کنند.

استاندار بوشهر گفت: جمهوریت به معنی رای مردم و محتوای آن هم دین و اعتقادات مردم و سرلوحه آن نیز قرآن است. وقتی قرار است در جامعه دینی ساختار با رأی تعیین شود، باید به اصول توجه و اخلاق، انصاف و عدالت فراموش نشود.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ثمره خون و خون دل خوردن‌های زیادی است که به معنی تعیین ساختار به وسیله مردم است، یادآور شد: امروز همزمان با انتخاب بالاترین مقام اجرایی کشور در دورترین روستاها مردم نمایندگان خود را برای عمران روستاها انتخاب می‌کنند.

گراوند با اشاره به اینکه در سال ۹۰ قطعی برق در استان بوشهر یکهزار و ۲۳ دقیقه بود و امروز با تقویت زیرساخت‌ها این میزان به ۲۲۶ دقیقه رسیده‌است، گفت: هرچند هنوز مشکلاتی وجود دارد، اما امروز تلاش شده بهترین کارها در زمینه تامین آب و برق مردم استان بوشهر انجام شود.

وی با اشاره به برخی ایرادها در نظام انتخاباتی کشور که نیاز به بازنگری دارد گفت: تا روزی که قرار است فردا تبلیغات آغاز شود معلوم نیست نامزدها چه کسانی هستند، این درحالی است که در برخی کشورها از یک سال قبل مشخص است که چه کسانی قرار است با هم رقابت کنند.

گراوند ادامه داد: باید احزاب در کشور معنا پیدا کنند، چرا که لازمه جمهوریت بی‌شک داشتن حزب‌های قدرتمند است تا با داشتن برنامه و معرفی چهره مورد نظر آنها جامعه گزینش کند.

استاندار بوشهر در‌باره مناظره‌های تلویزیونی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: خدا هدایت کند کسانی را که پایه‌گذاری خوبی در حوزه مناظره‌ها نکردند و رفتند و مناظره‌ها را به سمتی بردند که امروز به ابزاری برای تخریب و بداخلاقی در کشور تبدیل شده‌است.

وی اضافه کرد: در زمان انتخابات همه چیز فراموش می‌شود و تنها چیزی که در ذهن‌ها باقی می‌ماند سیاه‌نمایی است که این بزرگترین جفا در حق کشور، نظام و انقلاب است.

گراوند تأکید کرد: بالاخره دولت‌های مختلفی با تفکرات مختلفی آمده و رفته‌اند و هر کسی خدمتی کرده، هرچند ممکن است نقاط قوت و ضعفی هم وجود داشته باشد، ولی سیاه و سفید دیدن عملکردها در شأن یک جامعه دینی نیست که معتقد است فردا باید در پیشگاه خدا پاسخگو باشد.

استاندار بوشهر با اشاره به اقدامات دولت گفت: اگر عملکرد دولت اول تدبیر و امید مناسب نبود، تکرار نمی‌شد و تکرار دولت به دلیل عملکرد و موفقیت‌های بزرگی بود که در عرصه‌های مختلف خلق کرد.

گراوند ادامه داد: اما دولت دوازدهم با روی کار آمدن فردی در هیئت حاکمه آمریکا که به خیلی از معاهده‌های بین‌المللی پشت پا زد، روبرو شد و با جمع کردن همه افراطیون خود اعلام کردند که ایران چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را جشن نخواهد گرفت، اما با وجود هدایت‌های رهبر معظم انقلاب، حضور مردم و تلاش صادقانه و گمنامانه دستگاه‌های مختلف از این شرایط گذر کردیم و امروز اگر دشمن پذیرفته که تحریم‌ها بر ملت ایران تاثیر ندارد به خاطر مقاومت‌ها و جان فشانی‌هایی بوده که این مردم داشتند.

استاندار بوشهر گفت: اگر یک روز مردم در جبهه‌های جنگ با ایثار جان خود اجازه ندادند، یک وجب از خاک ایران به دست دشمن بیفتد امروز در جنگ اقتصادی با تحمل سختی‌ها استکبار جهانی متوجه شده که با فشار حداکثری علیه این ملت راه به جایی نمی‌برد.

وی اظهار کرد: تا پیش از دولت یازدهم همواره در زمستان نگران تامین گاز بودیم، اما با ۲.۵ برابر شدن تولید گاز در پارس جنوبی امروز این دغدغه مهم از بین رفته است.

گراوند گفت: این افتخار دولت است که در شرایط سخت اقتصادی و تحریم در حوزه بنزین تولید کشور از ۶۷ میلیون لیتر در سال ۹۲، به ۱۰۷ میلیون لیتر رسیده و این دغدغه وجود ندارد که ممکن است مردم در محورهای ارتباطی به دلیل نبود بنزین گرفتار شوند.

استاندار بوشهر ضمن تقدیر از ستادهای انتخاباتی که تاکنون در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خوبی اقدام کرده‌اند، گفت: با توجه به شیوع موج پنجم کرونا در برخی از استان‌های جنوبی نباید اجازه داد برخی تجمع‌های انتخاباتی که پیام آور مرگ هستند، برگزار شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha