نقد و بررسی «عرفان در ادیان جهان»
کد خبر: 3977894
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸

نقد و بررسی «عرفان در ادیان جهان»

نشست نقد و بررسی کتاب «عرفان در ادیان جهان» نوشته‌ سیدنی اسپنسر با ترجمه‌ محمدرضا عدلی اول تیرماه برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ این نشست سه‌شنبه، یکم تیرماه ساعت ۱۱ صبح با حضور ان شاالله رحمتی، پرویز عباسی‌داکانی و محمدرضا عدلی به صورت مجازی از سوی مؤسسه فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

کتاب «عرفان در ادیان جهان»، چنان‌که از عنوانش پیداست، پدیده «عرفان» را در ادیانِ مختلف بررسی می‌کند، نویسنده کتاب سیدنی اسپنسر معتقد است که کلی‌گویی درباره عرفان راه به‌جایی نمی‌برد، از این رو، به مطالعه مصداقی عرفان در ادیان و فرهنگ‌های گوناگون روی آورده است. کتاب از ۹ فصل تشکیل شده است و نویسنده با توجه به سیر تاریخی، مطالعه خود را از قدیمی‌ترین شواهد موجود آغاز می‌کند تا به ادیان و سنت‌های متاخرتر می‌رسد. اسپنسر ردپای آئین‌ها و باورهای عرفانی را در فرهنگ‌های بدوی و ادیان نخستین جست‌وجو می‌کند، سپس به مطالعه سنت‌هایی همچون هندویی، بودایی، مسیحیت، اسلام و ... می‌پردازد. در هر مورد نیز علاوه بر معرفی عارفان شهیر در این سنت‌ها به آثار و گفته‌های آنان استناد می‌کند. سرانجام در فصل ۹ سخنان عارفانِ فرهنگ‌های مختلف را مقایسه می‌کند و اصول مشترکی را برای سنت‌های گوناگون عرفانی ذکر می‌کند. کتاب عرفان در ادیان جهان به تازگی به همت نشر هرمس منتشر شده است.

همچنین، علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهر کتاب به نشانی ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc و صفحه‌ این مرکز در سایت آپارات پیگیری کنند.

انتهای پیام
captcha