چابک‌سازی؛ مهمترین ویژگی جهاددانشگاهی
کد خبر: 3986682
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
محمد کافی بیان کرد:

چابک‌سازی؛ مهمترین ویژگی جهاددانشگاهی

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: جهاددانشگاهی همواره در راستای تبدیل دانش به ثروت حرکت می‌کند و مهمترین ویژگی این نهاد چابک‌سازی است.

چابک‌سازی، مهمترین ویژگی جهاد دانشگاهی استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط‌ عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، محمد کافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: جهاددانشگاهی حلقه اتصال دانشگاه و جامعه است و مسائل مختلف جامعه را با روش‌های علمی حل می‌کند.

وی ادامه داد: جهاددانشگاهی همگام با تغییرات در نیازهای جامعه وارد بحث‌های علوم کاربردی، علوم انسانی و پزشکی شده و آثار درخشانی نیز در این حوزه‌ها از خود به جا گذاشته است.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با تاکید بر اینکه تبدیل دانایی به دارایی در جهاددانشگاهی تحقق یافته است، بیان کرد: جهاددانشگاهی توانسته بسیاری از دستاوردهای علمی که نیاز به تجاری‌سازی داشته است را انجام دهد و از ارائه خدمات مطلوب با کیفیت به هیچ عنوان غافل نبوده است.

کافی اضافه کرد: جهاددانشگاهی در حوزه‌هایی که بین دانشگاه و جامعه خلأ وجود داشته است، توانسته این خلا را پر کند و پس از چهار دهه از عمر جهاددانشگاهی این نهاد همچنان پویا و فعال است.

وی تاکید کرد: جهاددانشگاهی علاوه بر اینکه اتصال‌دهنده جامعه و دانشگاه است، می‌تواند اتصال دهنده دانشگاه‌ها با مدیران و مسئولان برای تصمیم‌گیری در خصوص مسائل کلان کشوری نیز باشد.

کافی با اشاره اینکه جهاد دانشگاهی همواره در راستای تبدیل دانش به ثروت حرکت می‌کند، مهمترین ویژگی این نهاد را چابک‌سازی آن توصیف و ابراز کرد: این ویژگی باعث شده تا سرعت تصمیم‌گیری در جهاددانشگاهی بالا باشد و خود را همیشه به موازات تغییرات در نیازهای جامعه، تغییر دهد.

وی گفت: همانطور که از نام جهاددانشگاهی پیداست، این نهاد می‌تواند با توجه به تعداد 3.5 میلیون دانشجو در کشور،  پویایی این قشر از جامعه را فراهم کند.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: صداقت در عمل و داشتن خلوص مهمترین ویژگی نیروهای جهاددانشگاهی است و از داشته‌های این نیروها می‌توان در فعالیت‌های این نهاد سرمایه گذاری کرد.

انتهای پیام
captcha