رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تکلیف شرعی است
کد خبر: 3993286
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی:

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تکلیف شرعی است

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: در بحران کرونا به‌دلیل غیر قابل مشاهده بودن ویروس، بهترین راهکار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است که باید به‌عنوان یک تکلیف شرعی ضمن مراقبت از خود از سلامت دیگران نیز محافظت کنیم.

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تکلیف شرعی استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از وبدا، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که پس از اخذ رأی اعتماد از مجلس شورای اسلامی، جهت زیارت بارگاه منور رضوی شامگاه گذشته، چهارم شهریورماه، به مشهد سفر کرده است، در حاشیه زیارت از حرم رضوی اظهار کرد: در حال حاضر کشورمان با بحران بسیار سنگینی در زمینه همه‌گیری ویروس کرونا مواجه شده است که در تاریخ کم‌سابقه است.

وی ادامه داد: برای مقابله با تمامی بحران‌ها همچون سیل و زمین‌لرزه راهکارهایی وجود دارد اما در بحران کرونا به دلیل غیر قابل مشاهده بودن ویروس، بهترین راهکار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است که باید به‌عنوان یک تکلیف شرعی ضمن مراقبت از خود از سلامت دیگران نیز محافظت کنیم.

عین‌اللهی ضمن قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات بسیار مؤثر آستان قدس رضوی در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در بارگاه منور رضوی، تصریح کرد: اقدامات آستان قدس رضوی در حرم مطهر رضوی در حوزه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به‌طور کامل قابل مشاهده است، اما نکته‌ای که بسیار مهم است همکاری بیشتر مردم در این زمینه است که می‌توان با افزایش برنامه‌های آموزشی و تبلیغی برای زائران رضوی، نسبت به آن اقدام کرد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ضمن تأکید بر انجام واکسیناسیون بر اساس فراخوان‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و مشارکت مردم در این زمینه، اظهار کرد: برای تمامی افراد پس از انجام دو مرحله واکسن، کارت‌های واکسیناسیون صادر می‌شود. بنابراین، لازم است که همگان بر اساس فراخوان نسبت به انجام واکسیناسیون اقدام کنند.

محمدحسین بحرینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در ادامه ضمن قدردانی از همکاری مؤثر و مستمر آستان قدس رضوی از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا تاکنون، اظهار کرد: آستان قدس رضوی در کنار اقدامات مؤثر بهداشتی در بارگاه منور رضوی، از ابتدای بحران کرونا تاکنون اقدامات مهمی را در راستای کمک به حوزه درمان و دانشگاه داشته است و آخرین اقدام نیز اهدای ۶۰۰ قلم تجهیزات پزشکی با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی دانشگاه برای مقابله با بحران کرونا بوده است.

وی یادآور شد: از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا تاکنون هماهنگی و انسجام بسیار خوبی میان سازمان‌ها و نهادهای مختلف استان از جمله استانداری، شهرداری، نیروهای نظامی و انتظامی و بسیج جامعه پزشکی شکل گرفت و این امر موجب شد که در حال حاضر شرایط مشهد از بسیاری از استان‌های کشور در خدمات‌رسانی به بیماران مبتلا به کرونا بهتر باشد.

همچنین وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با حضور در اورژانس عدالتیان مجتمع بیمارستانی امام رضا(ع) مشهد مقدس، ضمن بررسی روند خدمات‌رسانی به بیماران مبتلا به کرونا از تلاش‌های مدافعان سلامت نیز قدردانی کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این بازدید گزارشی از اقدامات انجام شده در خدمات‌رسانی به بیماران مبتلا به کرونا و توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در سطوح مختلف ارائه داد.

انتهای پیام
captcha