بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راهی مبتنی بر خوش‌بینی مؤمنانه است
کد خبر: 4005840
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵
رئیس دانشگاه فرهنگیان:

بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راهی مبتنی بر خوش‌بینی مؤمنانه است

حسین خنیفر، با تاکید بر شعار دانشگاه فرهنگیان با عنوان حرکت به سوی اخلاق و تمدن نوین اسلامی ایرانی، بیانیه گام دوم انقلاب را نقشه راهی روشن مبتنی بر امید، واقع بینی و خوش بینی مؤمنانه دانست.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، حسین خنیفر، امروز 25 مهرماه در نخستین همایش کشوری «بیانیه گام دوم انقلاب با موضوع ‌نقش دانشگاه فرهنگیان در ایجاد تمدن نوین اسلامی ایرانی» تالیف بیانیه گام دوم انقلاب را با قلم گویا و شیوای رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) توام با درایت عالمانه دانست و ابراز امیدواری کرد: همگی بتوانیم شاگردان خوبی برای انقلاب و همچنین محقق ساختن منویات مقام عظمای ولایت باقی بمانیم.

خنیفر، تدوین و گردآوری تک تک کلمات و خطوط بیانیه گام دوم انقلاب را از سر شوق، تجربه، حق گویی و حق پویی رهبر انقلاب ذکر کرد و گفت: این مهم، بر هیچ عزیز اهل قلم و اهل تحقیق و پژوهش پوشیده نیست.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، تحریر بیانیه گام دوم انقلاب را حاصل قلم فردی آگاه، مبارز، حاضر در صحنه و برخوردار از تجارب ارزشمند در همه حوزه‌ها برای آیندگان دانست و تصریح کرد: بیانیه گام دوم انقلاب در حقیقت پاسخی مثبت به چگونگی شکر نعمت عظیم انقلاب اسلامی و نظام برخاسته از آن است.

وی، با اشاره به حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 1397 در دانشگاه فرهنگیان و تاکید ایشان بر توسعه کمی و کیفی دانشگاه، شعار دانشگاه فرهنگیان را حرکت به سوی اخلاق و تمدن نوین اسلامی ایرانی اعلام کرد و گفت: ارزش کار معلم همیشه محفوظ است، ایران و دنیا در دوران کرونا بیش از پیش به ارزش کار معلم پی برد.

این مقام مسؤول، هر کار بزرگ را توام با رنج بزرگ دانست و افزود: تلاش و رنج رهبر انقلاب در زمان قبل از انقلاب، دوران انقلاب، زمان ترورها، دوران ریاست جمهوری و دوران کنونی تجربه‌ای اندوخته و بی‌بدیل است که حاصل آن تحریر و تدوین بیانیه گام دوم انقلاب برای آیندگان است.

دبیر هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی را در همه مسائل سیاسی، اعتقادی، دینی و فقهی ممتاز و بی‌نظیر خواند و با تاکید بر استمرار در مطالعه و متوقف نشدن در خود، از حس بسندگی در علم سخن گفت و بیان کرد: توقف در خود و دچار توهم شدن عامل نابودی فرد است.

خنیفر، بیانیه گام دوم انقلاب را نقشه راهی روشن مبتنی بر امید، واقع بینی و خوش‌بینی مومنانه عنوان کرد و گفت: هدف نهایی این بیانیه حفظ میراث عظیم انقلاب و انتقال آن به نسل جدید است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، مسیر طی شده، شرایط کنونی و مسیر پیش رو را از جمله ابعاد مهم بیانیه برشمرد و اظهار کرد: بررسی، آسیب‌شناسی و قیاس وضع کنونی با گذشته و همچنین ترسیم وضع مطلوب، بهترین اقدام انجام شده در راستای تدوین بیانیه گام دوم انقلاب توسط ذهنی قوی است.

دبیر هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان، ظرفیت تاریخی 40 سالگی انقلاب، اعجاز انقلاب، نصرت الهی، کامیابی‌ها، چالش‌ها، بحران‌ها، آسیب‌ها، امتداد جهانی نهضت، هزیمت دشمنان، پیروزی‌ها، انتقال مسائل به صورت نسل به نسل و ثمردهی دستاوردها را از جمله زمینه‌های موجود در بیانیه ذکر و یادآور شد: با وجود تحریم‌های حاکم شده بر کشور، تاب‌آوری مردم ایران در دنیا و تاریخ بی‌نظیر است.

این مقام مسؤول، انقلابی ماندن و پیشرفت انقلابی را پیام کلیدی بیانیه اعلام و تصریح کرد: هر صفحه بیانیه حامل رهنمودهایی است که راه آینده را به روشنی برای ما ترسیم کرده است. آرمان بزرگ این بیانیه ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید عظما است.

خنیفر، در ادامه گفت: علم و پژوهش، اخلاق، اقتصاد مقاومتی، استقلال و آزادی، عدالت محوری، عزت ملی، مرزبندی با دشمنان و سبک زندگی از محورهای اصلی و عمیق بیانیه گام دوم انقلاب به شمار می‌رود. پیام‌های تدوین شده برای آیندگان کاملا گویا و باور به گفتمان نیز عمیق است.

وی، با اشاره به ورود به دهه پنجم انقلاب از توجه بیش از پیش رهبر انقلاب اسلامی به نسل جوان کشور سخن گفت و افزود: جوانگرا، جوان‌شناس، جوان باور و جوان یاور بودن از خصلت‌های مهم رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، در پایان از جوانان، عموم آزادیخواهان عالم، مسئولان و دشمنان ملت و ایران به عنوان مخاطبان اصلی بیانیه یاد کرد و گفت: جلوگیری از انزوا و تحریف بیانیه، تبیین هنرمندانه و هوشمندانه بیانیه برای نسل‌های مختلف، تسری بیانیه به کلیه فعالیت‌ها، برپایی جلسات بررسی و تحلیل، بسط نظری، حذف حجاب معاصرت، فهم دقیق و مباحثه و اختراع از مهم‌ترین وظایف همگان در برابر بیانیه گام دوم انقلاب است.

انتهای پیام
captcha