انتخابات اتحادیه مدغم تشکل‌های قرآن و عترت خراسان رضوی برگزار نشد
کد خبر: 4006965
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳

انتخابات اتحادیه مدغم تشکل‌های قرآن و عترت خراسان رضوی برگزار نشد

انتخابات اتحادیه مدغم تشکل‌های قرآن و عترت خراسان رضوی به دلیل به حدنصاب نرسیدن حضور تشکل‌ها و موسسات قرآنی به زمان دیگر موکول شد.

انتخابات اتحادیه مدغم تشکل‌های قرآن و عترت خراسان رضوی برگزار نشدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حجت مجیدی بیلندی، مدیرعامل اتحادیه مدغم تشکل‌های قرآن و عترت خراسان رضوی، مراسم مجمع عمومی انتخابات اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت خراسان رضوی که 29 مهرماه در تالار شهر مشهد با حضور مسئولان و مدیران مؤسسات قرآنی استان برگزار شد، به ارائه گزارش مختصری از فعالیت‌های اتحادیه مدغم تشکل‌های قرآن و عترت خراسان رضوی، طی این سه سال پرداخت و اظهار کرد: در طول این مدت بیش از 45 جلسه هیئت مدیره برگزار شده، همچنین بیش از 385 جلسه دیدار چهره به چهره با مؤسسات قرآنی استان داشتیم.

مجیدی ابراز کرد: تعامل و همکاری با 12 ارگان دولتی و غیردولتی، امضای تفاهم‌نامه با شبکه ملی قرآن داشتیم که هر هفته 5 دقیقه آنتن زنده به ما واگذار شد و ما مؤسسات را ساماندهی کردیم تا مشکلات خود را از این تریبون بیان کنند.

وی تصریح کرد: در همین تفاهم‌نامه‌ای که با شبکه ملی قرآن داشتیم 38 کلیپ را تهیه کردیم که از شبکه قرآن نمایش داده شد، حمایت از مؤسسات قرآنی در ایام کرونا، دادن تسهیلات به 88 مؤسسه در دوران کرونا، برگزاری 28 جلسه قرآنی با مدیران قرآنی استان در راستای رفع مشکلات مؤسسات و پرداخت وام 10 میلیون تومانی به 30 مؤسسه در ایام کرونا از دیگر اقدامات ما طی این مدت سه سال بوده است.

مدیرعامل اتحادیه مدغم تشکل‌های قرآن و عترت خراسان رضوی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات ما در اتحادیه بحث رسیدگی به بیمه فعالان قرآنی بوده که توفیقاتی در این زمینه کسب کرده‌ایم.

وی ضمن تشکر از اعضای هیئت مدیره اتحادیه اضافه کرد: هدف، ریشه و اساس این توفیق خودباوری، خودآگاهی و استقلالی بوده که در اتحادیه داشتیم، لذا اگر اتحادیه‌ها این استقلال و خودباوری را نداشته باشند، موفق نخواهند بود.

مجیدی در خصوص تراز مالی اتحادیه طی این سه سال فعالیت تصریح کرد: ورودی ما حدود 242 میلیون و خرج کرد ما در سه سال اخیر در اتحادیه حدود 252 میلیون و تراز منفی ما حدود 9 میلیون 700 هزار تومان بوده است.

مدیرعامل اتحادیه مدغم تشکل‌های قرآن و عترت خراسان رضوی افزود: در طول این سه سال 50 میلیون تومان سازمان تبلیغات اسلامی به اتحادیه کمک کرده است که طرح خوبی برای آن اجرا شد. اداره‌کل فرهنگ و ارشاد قول مساعدت 10 میلیون داده بود که از این مقدار 5میلیون تومان عملی شد، همچنین قرار بود 50 میلیون تومان در اجرای طرح‌ها کمک کند که در نهایت 20 میلیون تومان مساعدت نمود.

وی تصریح کرد: ما نیز جذب اعتبار بالغ بر 260 میلیون تومان طی این سه سال داشتیم که از آن می توان به همین هزینه سالن تالار شهر در اجرای این برنامه اشاره کرد.

مجیدی در پایان تصریح کرد: در استان خراسان رضوی تعداد 214 مؤسسه قرآنی وجود دارد که باید 108 مؤسسه در مجمع حضور یابد تا مجمع رسمیت پیدا کند و انتخابات با حضور نصف به اضافه یک یعنی تعداد 113 مؤسسه صورت گیرد اما امروز حدود 70 مؤسسه حضور یافتند که در این صورت انتخابات به زمان دیگر موکول خواهد شد.

انتهای پیام
captcha