ارسال اولین محموله کمک‌های فعالان قرآنی به زلزله‌زدگان اندیکا
کد خبر: 4007961
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶
نگاهی به صفحات معارفی رسانه‌ها/

ارسال اولین محموله کمک‌های فعالان قرآنی به زلزله‌زدگان اندیکا

صفحات معارفی رسانه‌ها در کنار رویدادهای مهم روز سوم آبان‌ماه به اعلام فراخوان یک برنامه تلویزیونی برای ارسال تلاوت‌های معنامحور پرداخته‌اند و در کنار آن از ارسال اولین محموله کمکی فعالان قرآنی کشور به مردم زلزله‌زده اندیکا خبر داده‌اند.

تحلیل صفحات معارفی رسانه‌ها

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها امروز سوم آبان‌ماه از ارسال اولین محموله کمکی به زلزله‌زدگان اندیکا از سوی فعالان قرآنی خبر داده و در کنار آن به برگزاری جشن فارغ‌التحفیظی یکی از قاریان نوجوان قرآن کریم نیز اشاره کرده‌اند. العام فراخوان یک برنامه تلویزیونی برای دریافت تلاوت‌های معنامحور یکی دیگر از خبرهای قرآنی منتشر شده در صفحات معارفی رسانه‌ها بوده است.

فارس

خبرگزاری فارس در صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی در خبری از ارسال اولین محموله کمک‌های اعضای قرارگاه قرآنی شهید سلیمانی برای مردم زلزله‌زده شهرستان اندیکا خبر داده است. این اقدام همزمان با سالروز میلاد با سعادت پیامبر(ص) و امام جعفر صادق(ع) رخ داد و کمک‌های اهالی قرآن کشور با ارزش حدودی یک میلیارد تومان که طی روز‌های اخیر جمع‌آوری شده بود برای مردم زلزله‌زده شهرستان اندیکا واقع در شمال خوزستان ارسال شد.

فارس همچنین در خبر دیگری از برگزاری جشن فارغ‌التحفیظی «امیرحسین لندرانی» قاری نوجوان قرآن کریم و از قاریان حاضر در دوره‌های طرح اسوه خبر داده است. جشن فارغ‌التحفیظی این قاری نوجوان همزمان با میلاد پیامبر اکرم(ص) با مشارکت مجازی شرکت‌کنندگان طرح اسوه در شورای عالی قرآن برگزار شد.

بارگذاری تلاوت ترتیل صفحه ۲۵۴ قرآن کریم شامل آیات ۳۵ تا ۴۲ سوره مبارکه رعد با صدای شهریار پرهیزکار یکی دیگر مطالب معارفی منتشر شده در صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس در روز سوم آبان‌ماه است.

تسنیم

خبرگزاری تسنیم امروز سوم آبان‌ماه در خبری از فراخوان برنامه‌ تلویزیونی «نادی» برای ارسال تلاوت‌های معنا محور خبر داده است. در این خبر که بازنشر پست اینستاگرامی یکی از مدرسان قرآن کریم است می‌خوانیم: «این مسابقه با عنوان اولیه نادی تولید خواهد شد، اما از مخاطبان شبکه قرآن و معارف سیما خواسته شده است اگر عنوان بهتری برای آن سراغ دارند، به روابط عمومی شبکه قرآن اعلام کنند. این مسابقه با محور تلاوت معنامحور تهیه می‌شود و در آن علاوه بر برگزاری مسابقه معنامحوری، کارگاه آموزشی هم اجرا خواهد شد».

تسنیم در خبر دیگری از معرفی برگزیدگان آموزش غیرحضوری شورای عالی قرآن خبر داده است. در این خبر آمده است: «سومین دوره آموزش غیرحضوری شورای عالی قرآن که با هدف رشد و پیشرفت فنی تلاوت قاریان برگزیده در طرح ارزیابی و به منظور موفقیت ایشان در مقاطع و درجات بالاتر اجرا شد، 77 نفر از قاریان غیرتهرانی دارنده گواهینامه تخصصی در درجات 3 و 4، در پنج گروه مجزا با حضور اساتید ممتاز عضویت دارند و به صورت مجازی از آن بهره‌مند می‌شوند. جلسات آموزشی، یک نوبت در ماه برگزار می‌شود. در یک نوبت به صورت ارتباط برخط و تصویری و در نوبت بعدی به صورت ارسال فایل و دریافت نکات اساتید انجام می‌شود و در پایان ماه قاریانی که بهترین عملکرد را در هر کدام از گروه‌های پنجگانه داشته باشند، تعیین و معرفی می‌شوند».

«مداحی مهدی رسولی لب مرز برای مرزبانان + فیلم»، «مهم‌ترین آیه درباره وجوب احترام به پیامبر(ص)»، «عناصر تمدن‌ساز از منظر قرآن کریم/ مروری بر درون‌مایه‌های تمدنی فرهنگ اسلامی»، « دهمین شماره مجله خردورزی منتشر شد» و «حرف‌ِدل مهدی سلحشور با حاج قاسم و گلایه از شهرت‌طلبی برخی مداحان».

مهر

خبرگزاری مهر نیز در صفحه قرآن و عترت از برگزاری جشن فارغ‌التحفیظی یکی از قاریان نوجوان خبر داده و در خبر دیگری به ارسال اولین کمک‌های قرارگاه یاوران قرآن به زلزله‌زدگان اندیکا اشاره کرده است.

مهر در خبر دیگری به آغاز سال جدید آموزشی مهدالرضا(ع) در حرم مطهر رضوی پرداخته است. حجت‌الاسلام «مسعود میریان» مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در رابطه با برگزاری دوره‌های آموزش قرآن کریم در مهدالرضا (ع) همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید گفته است: «ترم تحصیلی جدید از ۱۷ مهرماه سال جاری آغاز شده و حدود ۷ هزار فراگیر در سطح شهر مشهد به‌صورت حضوری و حدود یک هزار قرآن آموز از طریق فضای مجازی در این دوره‌ها شرکت دارند. تمام تعالیم و آموزه‌های قرآنی در این دوره با بازی، شعر و قصه همراه است و کودکان پیش از دبستان با آموزه‌های اصیل اسلام ناب محمدی آشنا می‌شوند. این کلاس‌ها برای سه روز در هفته و در هر جلسه دو ساعت طراحی شده است».

«محفل انس با قرآن در دانشگاه تهران در حال برگزاری است» و «پیامبراکرم(ص) انسان را زنده کرد، حرکت داد و تا حد فرشتگان پیش برد» دو عنوان خبری دیگر صفحه قرآن و عترت خبرگزاری مهر در روز سوم آبان‌ماه و تا زمان تهیه این گزارش است.

ایسنا

خبرگزاری دانشجویان ایران در صفحه دین و اندیشه از برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم در دهلی خبر داده است. بر اساس این خبر، همزمان با سالروز ولادت حضرت محمد(ص)، حضرت امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت، بیست و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور قاریان و داوران ایرانی از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دهلی برگزار شد. بر اساس این خبر در بیست و دومین دوره از مسابقات سراسری حفظ و قرائت قرآن کریم که از تاریخ ۳۰ مهر ماه ۱۴۰۰ تا ۲ آبان ماه ۱۴۰۰ در محل رایزنی فرهنگی ج.ا.ایران در دهلی نو برگزار شده بود؛ قریب به چهل نفر از قاریان و حافظان از ۱۱ ایالت هند شرکت کرده بودند.

«نشست علمی پیامبر اسلام(ص) پیامبر صلح و رحمت برگزار شد»، «کنفرانس بین‌المللی تشیع، فرهنگ و زندگی برگزار می‌شود»، «ساخت موزه جدید در حرم امام حسین(ع)»، «جهالت و ناآگاهی زمینه‌ساز افراط و تفریط در دین» و «برای توسعه گردشگری لرستان باید تولید ادبیات داشته باشیم» از دیگر مطالب معارفی منتشر شده در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران است.

ایرنا

خبرگزاری جمهوری اسلامی در صفحه قرآن و معارف در خبری از ترجمه کتاب «پیامبر رحمت(ص)» اثر مقام معظم رهبری به زبان بنگالی ترجمه شد. این اثر از سوی معاونت بین‌الملل مؤسسه فرهنگی پژوهشی انقلاب اسلامی و با تلخیص و ویراستاری «محمدحسن مقیسه» در سال ۱۴۰۰ برای اولین بار به چاپ رسیده است. در چارچوب طرح تاپ مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی و به سفارش رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بنگلادش پس از ترجمه اثر توسط «عیسی شاهدی» و ویراستاری «عبدالقدوس بادشا» و تحت نظارت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بنگلادش توسط انتشارات «شوچی پوترا» در این کشور چاپ شده در این ایام باشکوه میلاد نبی مکرم اسلام(ص) و نیز بزرگداشت هفته وحدت در حال توزیع است.

«مکلف به حمایت از ولی‌فقیه هستیم»، «جبهه استکبار دچار مرگ تدریجی شده است» و «سازمان فرهنگ در مسیر بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور حرکت کند» از دیگر عناوین منتشر شده در صفحه قرآن و معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی در روز سوم آبان‌ماه است.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان امروز سوم آبان‌ماه با انتشار یک مطلب معارفی به روزرسانی شده است. این مطلب به حدیثی از امام علی(ع) درباره واسپاری امور به فرد شایسته اختصاص یافته است.

میزان

خبرگزاری میزان روز سوم آبان‌ماه در صفحه ادبیات، دین و اندیشه به انتشار دو کتاب «فرشته‌ای که بال نداشت» و «به بدرقه‌ام بیا» اشاره کرده است. این کتاب‌ها روایتگر فراز و نشیب زندگی دو نفر از یک خانواده است؛‌ هم مادر و هم پسر که توسط «شیرین زارع‌پور» نوشته و در انتشارات روایت فتح منتشر شده است.

میزان در دو مطلب دو گفت‌وگو با فعالان حوزه نشر انجام داده است. این دو مطلب شامل گفت‌وگو با «حسین گلدوست» و «حسن مجیدیان» است که پیرامون اهمیت برگزاری هفته کتاب انجام شده است.

ایبنا

خبرگزاری کتاب ایران در صفحه دین و اندیشه از معرفی نامزدها و داوران جشنواره‌ کتاب‌های دینی کودک و نوجوان خبر داده است. اختتامیه جشنواره کتاب سال دینی کودک و نوجوان انجمن ترویج زبان و ادب فارسی 5 آبان ماه 1400 برگزار خواهد شد. «مریم جلالی»، دبیر علمی این جشنواره، ضمن اعلام این خبر گفته است: «از میان 35 کتاب منتخب مرحله اول داوری کتاب سال دینی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی، 14 اثر در بخش‌های داستان تألیف و ترجمه، ناداستان و شعر نامزد دریافت جایزه شدند. کتاب‌های برگزیده و شایان تقدیر در مراسم اختتامیه معرفی خواهند شد».

«از ترجمه فارسی دانشنامه ۱۱ جلدی امام امیرالمومنین(ع) رونمایی شد»، «کتاب تسخیر به دانشجویان معرفی شد»،‌ «کتاب قرن‌های بی‌زمان رونمایی می‌شود»، «درمانی برای مواجهه با تجارب دردناک هیجانی» و «علوم انسانی و بحران مترجمان حرفه‌ای!» از دیگر عناوین خبری منتشر شده در خبرگزاری کتاب ایران است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha