«شجاع مرد کودک» در شبکه قرآن
کد خبر: 4009175
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱

«شجاع مرد کودک» در شبکه قرآن

در سالروز شهادت محمدحسین فهمیده، انیمشین «شجاع مرد کوچک» امروز ساعت 16 از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود

به گزارش ایکنا به نقل از شبکه قرآن و معارف سیما، انیمیشن «شجاع مرد کوچک» به مناسبت شهادت محمدحسین فهمیده روزهای شنبه و یکشنبه، هشتم و نهم آبان در دو قسمت تقدیم علاقمندان به ویژه نوجوانان می‌شود.

محمدحسین فهمیده، متولد ۱۳۴۶ محله پامنار شهر قم است. تا مقطع راهنمایی تحصیلی در شهر قم ساکن بود. سپس به همراه خانواده‌اش به کرج مهاجرت کرد. او در بیست و ششم شهریورماه ۱۳۵۹ پنج روز پیش از اعلام رسمی آغاز جنگ همراه نیروی مقاومت بسیج به جبهه خرمشهر اعزام شد.

چند دستگاه تانک عراقی به طرف رزمندگان هجوم آورده و درصدد محاصره آن‌ها بودند. محمدحسین در حالی که تعدادی نارنجک به کمرش بسته به زیر تانک رفته و عراقی‌ها گمان می‌کنند که آن منطقه مین‌گذاری شده است و عقب‌نشینی می‌کنند.

در پی شهادت محمدحسین فهمیده، رادیو با قطع برنامه‌های خود اعلام می‌کند که نوجوانی سیزده‌ساله با فداکاری زیر تانک عراقی رفته، آن را منفجر کرده و خود نیز به شهادت رسیده است. امام خمینی(ره) در پیامی به مناسبت دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ... رهبر ما آن طفل سیزده‌ساله‌ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم بزرگ‌تر است، با نارنجک، خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha