کمک نکردن به مردم یمن، همدستی با متجاوزان است
کد خبر: 4008707
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷
آیت‌الله جوادی‌آملی:

کمک نکردن به مردم یمن، همدستی با متجاوزان است

آیت‌الله جوادی‌آملی کمک نکردن به مردم مظلوم یمن را در واقع همدستی با دشمنان و متجاوزان به یمن دانست.

دیدار سفیر یمن با آیت الله العظمی جوادی آملیبه گزارش خبرنگار ایکنا، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید شعیه در قم، ظهر امروز ششم آبان‌ماه، در دیدار سفیر و نماینده انصارالله یمن در ایران، با تبریک ایام هفته وحدت اظهار کرد: ایام هفته وحدت باید فرصتی برای توجه ویژه به مسائل مهم جهان اسلام مانند مسئله یمن باشد.

استاد سطوح عالی و خارج حوزه‎‌ علمیه افزود: این حرف جهانی اسلام است که در بیان امام صادق(ع) تجلی یافته که حضرت فرمودند؛ «اگر کسی شاهد ظلم ظالم باشد و به مظلوم کمک نکند شریک ظالم است»، لذا کمک نکردن به مردم مظلوم یمن در واقع همدستی با دشمنان و متجاوزان به یمن است.

مرجع تقلید جهان تشیع تأکید کرد: مجاهدت در راه حق توفیقی است که نصیب برادران مجاهد یمنی شده و همه وظیفه دارند در زمینه‌های مختلف از جمله؛ مسائل آموزشی، علمی و خودکفایی به مجاهدان یمنی آموزش‌های لازم را ارائه دهند.

آیت‌الله جوادی آملی تصریح کرد: همه برادران و مجاهدان یمنی به صحیفه سجادیه توجه ویژه داشته باشند، این کتاب صرفاً یک کتاب دعا نیست، این صحیفه، سراسر درس عزت، استقامت و شرف است لذا با این کتاب ارزشمند بیش از گذشته مأنوس باشید.

همچنین در ابتدای این دیدار ابراهیم الدیلمی، سفیر و نماینده انصارالله یمن با حضور در بیت این مرجع تقلید شیعه، گزارشی از وضعیت اسفبار مردم یمن در نتیجه حملات ائتلاف سعودی ارائه کرد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha