به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی انجمن علمی فلسفه دین ایران، طی مراسمی که عصر روز چهارشنبه ۲۶ آبان در دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، برگزیدگان اولین جایزه فلسفه دین بنابر نظر شورای علمی جایزه به ترتیب زیر معرفی شدند.
بنابر اینگزارش، در بخش کتاب، غزاله حجتی برای تألیف کتاب «اختلافنظر دینی: بررسی معرفتشناختی» و انشاءالله رحمتی برای ترجمۀ کتاب «دانشنامه فلسفه دین»، در بخش پایاننامه و رساله، نیما نریمانی با رساله «بررسی انتقادی بستار فیزیکی از طریق علیت ذهنی و ارادۀ آزاد و دلالتهای آن نسبت به فاعلیت الهی در جهان» و در بخش مقاله، حامد قدیری برای مقاله «آیا ارجاع متعین به ساحت الهی ممکن است؟» برگزیده شناخته شدند.
از میان همۀ آثار دریافت شده توسط دبیرخانۀ اولین جایزۀ فلسفۀ دین، نامزدهایی نهایی دریافت جایزه به شرح زیر بودند که از میان آنها ۴ اثر بالا بیشترین امتیاز را کسب کردند:
نامزدهای بخش پایاننامه و رسالۀ اولین جایزه فلسفه دین
زینب امیری با رساله «بررسی دیدگاه دیوید لاند در باب امکان حیات پس از مرگ» نیما نریمانی با رساله «بررسی انتقادی بستار فیزیکی از طریق علیت ذهنی و اراده آزاد و دلالتهای آن نسبت به فاعلیت الهی در جهان» سیده فاطمه نورانی خطیبانی با پایاننامه «رابطه فلسفه و دین در اندیشه بوئثیوس».
نامزدهای بخش کتاب اولین جایزۀ فلسفۀ دین
محمدابراهیم باسط برای ترجمه کتاب درباره دین: سخنانی با تحقیرکنندگان فرهیختهاش، نعیمه پورمحمدی برای سرپرستی ترجمۀ کتاب درباره شر: ترجمه مقالات برگزیده در فلسفه و الاهیات شر، غزاله حجتی برای تألیف کتاب اختلافنظر دینی: بررسی معرفتشناختی، انشاءالله رحمتی برای ترجمه کتاب دانشنامه فلسفه دین، سعید عابدی برای ترجمۀ کتاب درآمدی به فلسفۀ دین، ذوالفقار ناصری برای تألیف کتاب رویکردهای رقیب در مسئلۀ شر با نگاهی به آرای برایان دیویس.
نامزدهای بخش مقاله اولین جایزه فلسفه دین
فائزه برزگر تبریزی و منصور نصیری برای مقاله «تبیین کامل در سیستمهای بسته فیزیکی و محدودیت نسخه علّی برهان جهانشناختی با تمرکز بر تقریر کِوین دیوی و مارک لیپلمان»، امیر صائمی و سیدمحمدهادی هدایتزاده رضوی برای مقاله «اعتراض هیوم به برهان نظم بر مبنای وجود شر و خداباوری شکاکانه» مسعود طوسی سعیدی و سیدحسن حسینی برای مقاله «Religious language as natural-sacred language» حامد قدیری برای مقاله «آیا ارجاع متعین به ساحت الهی ممکن است؟