سومین جلسه ستاد ملی کنگره شهدای دانشجو معلم برگزار شد
کد خبر: 4016642
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶

سومین جلسه ستاد ملی کنگره شهدای دانشجو معلم برگزار شد

سومین جلسه ستاد ملی کنگره شهدای دانشجو - معلم از سوی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

به گزارش ایکنا، به نقل از دانشگاه فرهنگیان، سومین جلسه ستاد ملی کنگره شهدای دانشجو معلم با حضور حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان، حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی؛ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان، علی‌محمدی؛ سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی، صدیقی؛ مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه و مدیر کل امور شاهد و ایثارگران و جمعی دیگر از مسئولین دانشگاه و بسیج دانشجویی در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان و با ارتباط تصویری و ویدئو کنفرانس با تمامی استان‌ها برگزار شد.
 
حسین خنیفر، رییس ستاد ملی کنگره شهدای دانشجو- معلم در این نشست ضمن گرامیداشت هفته بسیج با بیان اینکه بسیج شجره طیبه‌ای است که با انقلاب آمد و هدفش خدمت است گفت: بسیج صرفا متعلق به سپاه یا نیرو های نظامی نیست؛ بلکه تفکر بسیجی در همه جا وجود دارد و همه بسیجی هستند، بسیج گره خورده با ناگفته‌های زیاد بوده و بر اساس گمنامی کار می‌کند، به همین دلیل خوشنام‌، پاک‌و مقدس است.
 
رییس دانشگاه فرهنگیان برگزاری کنگره شهدا را یکی از کارهای ضروری برای ایجاد فضای معنوی در دانشگاه دانست و اظهار کرد: اینکه کار به صورت علمی پیش می‌رود بسیار ارزشمند است. این کنگره باید عزتمند برگزار شود.
 
وی با قدردانی از متولیان این امر بر ضرورت پشتیبانی و اهتمام مدیران ستادی و استانی در اجرای شایسته کنگره تاکید و خبیان کرد:  انجام کار به دست دانشجومعلمان عزیز ما مورد خرسندی است و  از این امر حمایت می‌کنیم.
 
رئیس دانشگاه فرهنگیان، با اشاره لزوم ارتباط با معراج شهدا و بهرمندی از ظرفیت آن در جهت پیشبرد فعالیت‌ها و تولیدات رسانه‌ای و پیگیری تدفین  شهدای دانشجو معلم تفحص شده در پردیس‌های دانشگاه با رضایت خانواده‌های این عزیزان، افزود: برگزاری کنگره شهدا در دانشگاه برای صفای روح و جلای جامعه دانشگاه فرهنگیان نیاز است.
 
 در ادامه حجت‌السلام و المسلمین علی تقوی، قائم مقام ستاد ملی کنگره شهدای دانشجو معلم ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این کنگره در دانشگاه فرهنگیان، بر لزوم پیگیری اقدامات و تشویق استان‌های پیشتاز در این خصوص اشاره کرد و گفت: اجرای اولین کنگره شهدای دانشجومعلم به معنای پایان یافتن کار نیست، بلکه تازه آغازی جهت معرفی این الگوها به نسل جدید و تکمیل کردن محتوا تا کنگره بعدی خواهد بود.
 
وی در ادامه بر پشتیبانی و حمایت  نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه از اجرای این اقدام شایسته تأکید کرد.
 
همچنین علی محمدی، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ضمن تشکر از اقدامات انجام شده به اهمیت فعال‌سازی کمیته‌های ستاد ملی اشاره کرد و افزود: در راستای فعال شدن بیشتر فضای رسانه‌ای ‌می‌توان سخنگویی برای بیان و معرفی کنگره شهدای دانشجو معلم در سطح کشور داشت و از سایر دانشگاه‌ها نیز در بحث فرهنگ‌سازی در زمینه کنگره شهدای دانشجو معلم بهره‌مند شد.
 
 سجاد صدیقی، دبیر ستاد ملی کنگره شهدای دانشجومعلم و مسئول مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان نیز ضمن گرامی داشت هفته بسیج و ابراز خرسندی بابت شکل‌گیری این جلسه، گزارشی از میزان پیشرفت اهداف کنگره شهدای دانشجو معلم در دبیرخانه مرکزی ارائه و به وضعیت‌شناسی و بررسی اقدامات و عملیات‌های اجرایی در استان‌ها اشاره کرد.
 
وی برگزاری سه دوره آموزشی متمرکز، جهت توانمند سازی و آموزش تخصصی نمایندگان استانی و مسئولین کمیته های جمع آوری سراسر کشور، شکل‌گیری تمام ستادها و دبیرخانه‌های استانی مطابق با شیوه نامه ابلاغی از سوی ریاست ستاد، وضعیت شناسی هر استان به صورت تفکیک شده در خصوص تعداد جلسات تشکیل شده ستاد و دبیرخانه هر استان، میزان همکاری و مساعدت مسئولین استان و تخصیص مکان دبیرخانه و تجهیزات مورد نیاز و تألیف کتاب کار کنگره ملی شهدای دانشجومعلم را از جمله اقدامات و اهداف در ستاد ملی کنگره شهدای دانشجومعلم عنوان کرد.
 
وی همچنین توجه به هدف کنگره شهدا و ایجاد گفتمان ملی جهت الگو سازی و معرفی کامل شهدای دانشجومعلم، برنامه‌ریزی ستادهای استانی جهت استفاده حداکثری از ظرفیت‌های دیگر نهاد‌ها و دستگاه‌های مرتبط در استان، صحت سنجی و ارائه آمار نهایی شهدای دانشجو معلم استان مطابق با اقدامات مندرج در شیوه نامه و کتاب کار تا پایان آذر ماه، بهره گیری از اطلاعات خام به دست آماده و تبدیل به تولید محتوا در قالب‌های کتاب، مستند، فیلم و... تا قبل از کنگره اول،  برگزاری اجلاسیه اول کنگره شهدای دانشجو معلم در تابستان ۱۴۰۱ با رونمایی از تولیدات محتوای تعدادی از شهدا(هر استان حداقل دو اثر فاخر) و برگزاری جلسه شورای سیاست گذاری با ریاست وزیر آموزش و پرورش را از  اقدامات و مأموریت‌های پیش رو برشمرد.
 
ارائه گزارش رئیس ستاد کنگره شهدای ۳ استان پیشتاز، گلستان، آذربایجان شرقی و مرکزی در این زمینه و تاکید حاضران بر ضرورت تقویت و استمرار این اقدام از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.
انتهای پیام
captcha