ترویج فرهنگ قرآنی در دستور کار مجتمع فرهنگی شهید مدرس + عکس
کد خبر: 4016979
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳

ترویج فرهنگ قرآنی در دستور کار مجتمع فرهنگی شهید مدرس + عکس

مدیر آرامگاه شهید مدرس کاشمر با اشاره به اینکه مجتمع فرهنگی شهید مدرس، توسعه و ترویج فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی را در دستور کار قرار داده است، گفت: برپایی محافل قرآنی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و تعمیق باورهای دینی به‌ویژه نسل جوان است.

کرسی تلاوت رضوی در آرامگاه آیت‌الله مدرس برگزار شدمحمد یعقوبی، مدیر آرامگاه شهید مدرس، در حاشیه مراسم بزرگداشت هشتاد و چهارمین سالگرد شهادت آیت‌الله مدرس(ره)، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با اشاره به اینکه مجتمع فرهنگی شهید مدرس، توسعه و ترویج فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی را در دستور کار قرار داده است، افزود: برپایی محافل قرآنی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و تعمیق باورهای دینی به‌ویژه نسل جوان است.

وی در ادامه به مهم‌ترین برنامه‌های قرآنی و فرهنگی که همه‌ساله در زیارتگاه شهید مدرس برگزار می‌شود اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی جاری، حدود 100 نوآموز در مهدالرضا(ع) زیارتگاه شهید مدرس زیر نظر اداره علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی آموزش‌های لازم را برای یادگیری روخوانی قرآن فرا می‌گیرند.

مدیر آرامگاه شهید مدرس از برگزاری کلاس‌های حفظ قرآن کریم با حضور حدود 50 نفر از دانش‌آموزان خبر داد و اظهار کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزش مفاهیم و قصه‌های قرآنی به کودکان همراه با مسابقات قرآنی و آموزنده از جمله برنامه‌های قرآنی آرامگاه شهید مدرس است.

وی همچنین تصریح کرد: همه ساله جلسات ترتیل‌خوانی قرآن در ماه مبارک رمضان، کرسی تلاوت مجلسی قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز و بین‌المللی در مناسبت‌های مختلف و طرح تلاوت نور (قرائت از یک صفحه از قرآن کریم) بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در محل آرامگاه شهید مدرس برگزار می‌شود.

یعقوبی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری، 150 جلد قرآن به مساجد و جلسات قرآنی شهرستان اهداء شده است، عنوان کرد: همکاری در برگزاری محافل قرآنی روستاهای محروم و اعزام قاری قرآن کریم، برگزاری پویش مردمی ختم قرآن کریم به صورت خانگی، شناسایی نخبگان قرآنی دانش‌آموز شهرستان و استفاده از ظرفیت آنان در برنامه‌های قرآنی زیارتگاه و تجلیل از آن‌ها در سال جاری، برگزاری دوره تربیت مربی قرآن کریم دوره پیش‌دبستانی به روش استاد محسنی، برگزاری دوره‌های آموزشی قرآن کریم برای اساتید قرآن کریم، برگزاری جلسات آموزشی هفتگی برای بانوان قرآن شهرستان، برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت قرآنی در تابستان و برپایی اردوهای فرهنگی و اهدای جوایز در راستای تشویق شرکت‌کنندگان جلسات قرآن، از دیگر برنامه‌های همه‌ساله مجتمع فرهنگی شهید مدرس است.

وی از افتتاح شعبه دارالقرآن‌کریم آستان قدس رضوی در زیارتگاه شهید آیت‌الله مدرس(ره) هم‌زمان با هشتاد و چهارمین سالگرد شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس خبر داد.

یعقوبی بیان کرد: کرسی تلاوت رضوی شامگاه هفتم آذرماه در آستانه هشتاد و چهارمین سالگرد شهادت شهید آیت‌الله مدرس با حضور قاریان بین‌المللی اعزامی از آستان قدس رضوی در جوار بارگاه این عالم ربانی در شهر کاشمر برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این مراسم نورانی که به یادبود شهید مدرس(ره) در محل زیارتگاه ایشان برپاشد قاریان ممتاز شهرستان و قاریان اعزامی از آستان قدس رضوی به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداختند که مورد استقبال اقشار مختلف مردم و علاقه‌مندان به کلام وحی قرار گرفت.

مدیر آرامگاه شهید مدرس تصریح کرد: در این محفل نورانی، علیرضا رضایی و حسین پور کویر از قاریان بین‌المللی و مجتبی فرد فانی حافظ بین‌المللی و همچنین محمد شیرین از کاشمر آیاتی از کلام‌الله مجید را تلاوت کردند.

وی با بیان اینکه در این مراسم، گروه تواشیح سیره‌النبی به اجرای برنامه پرداختند، گفت: بی‌شک حضور نوجوانان و جوانان در این محافل، منجر به هدایت و بیداری آن‌ها نسبت به سایر امور در جامعه خواهد شد.

انتهای پیام
captcha