تجهیز ۳۰۰ مسجد ترکیه به ایستگاه مطالعه دیجیتال با محوریت اهل‌بیت(ع)
کد خبر: 4017724
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳

تجهیز ۳۰۰ مسجد ترکیه به ایستگاه مطالعه دیجیتال با محوریت اهل‌بیت(ع)

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی برای ایجاد ایستگاه مطالعه دیجیتال آستان قدس رضوی با محوریت اهل بیت(ع) در 300 مسجد ترکیه اعلام آمادگی کرد.

مسجد مساجد اسلامیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان نیوز، سیدسجاد کاراکوش، رئیس اتحادیه حرکت زینبیه ترکیه با جمعی از اعضای این اتحادیه و با برنامه‌ریزی نمایندگی جامعه‌المصطفی العالمیه این کشور که به منظور بازدید علمی به ایران سفر کردند، از سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی بازدید و با حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی؛ رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی دیدار کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجلال حسینی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در این دیدار، کتابخانه آستان قدس رضوی را معتبرترین و پایدارترین هویت فرهنگی و علمی کشور، منطقه و جهان اسلام عنوان کرد.

وی تجهیز 10 مسجد محوری و تأثیرگذار به این ایستگاه مطالعاتی در گام اول را زمینه‌ای برای دسترسی به منابع اطلاعاتی با محوریت رضوی برشمرد و برای ایجاد ایستگاه مطالعه دیجیتال آستان قدس رضوی با محوریت اهل بیت(ع) در 300 مسجد ترکیه اعلام آمادگی کرد.

حسینی، در بخش دیگر سخنان خود علم‌ورزی، توسعه دانش، سبک زندگی و توجه ویژه به معنویت و اخلاق را از مولفه‌های پیشران به نقطه تمدن نوین اسلامی و اهل بیت(ع) دانست و مراکز علمی اعم از کتابخانه‌ و دانشگاه‌ را در تجهیز این مولفه‌ها موثر خواند.

در ادامه، سید سجاد کاراکوش، رئیس اتحادیه حرکت زینبیه ترکیه ضمن ابراز علاقه خود به موزه قرآن و نفایس آستان قدس رضوی افزود: این موزه با نگهداری قرآن‌هایی با قدمت بیش از یکهزار سال و نیز قرآن‌های خطی منسوب به ائمه اطهار(ع) و همچنین تطور کتابت و تکامل از خط کوفی تا عصر حاضر، مجموعه‌ای بسیار گران‌بها و ارزشمند محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: کتابخانه آستان قدس رضوی با دارا بودن هزاران منابع چاپی در موضوعات مختلف و وجود امکانات وسیع برای مراجعین بسیار جای شگفتی و تامل برای بنده دارد.

رئیس اتحادیه حرکت زینبیه ترکیه بیان کرد: اقدامات مجموعه آستان قدس رضوی در نگهداری آثار ارزشمند نسخ خطی نشان از اهمیت این مجموعه به این آثار غنی و نفیس دارد.

کاراکوش جایگاه سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی را در ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) بویژه حضرت علی‌بن‌موسی الرضا(ع) موثر برشمرد و گفت: گسترش فرهنگ شیعی از زمان امام رضا(ع) صورت گرفت، لذا وجود چنین مرکزی در مضجع شریف حضرت(ع) لازم و ضروری است.

انتهای پیام
captcha