پیام‌های تسلیت مراجع تقلید و علما در پی درگذشت آیت‌الله سیدرضی شیرازی
کد خبر: 4018000
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۴

پیام‌های تسلیت مراجع تقلید و علما در پی درگذشت آیت‌الله سیدرضی شیرازی

در پی درگذشت آیت‌الله سیدرضی شیرازی، آیات عظام جوادی آملی، صافی گلپایگانی، علوی گرگانی، محقق‌داماد و موسوی بجنوردی پیام‌های تسلیتی صادر کردند.

آیت‌الله سیدرضی شیرازی

به گزارش ایکنا، در پی درگذشت آیت‌الله سیدرضی شیرازی، مراجع تقلید و علمای حوزه علمیه پیام‌های تسلیتی به شرح زیر صادر کردند:

متن پیام آیت‌الله جوادی آملی:

«بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ

ارتحال عالم ربّانى حكيم و فقيه آگاه به زمان مربّى جامعه دينى و زعيم حوزه علميّه تهران حضرت آيت‌الله حاج سيد رضی شيرازى (رضوان الله عليه) ضايعه جبران ناپذير است، اين سانحه سنگين را به محضر ختمى ولايت حضرت بقية الله الأعظم (أرواح من سواه فداه) و حوزه‌هاى علميّه و بيت مكرّم آن يادگار مرجعيّت عزّت‌آفرين اسلام تسليت و علوّ منزلت آن دوست رحيل از خداى سبحان مسئلت مى‌شود.»

متن پیام آیت‌الله صافی گلپایگانی:

«بسمه تعالی

رحلت عالم ربّانی آیت الله آقای حاج سید رضی شیرازی (رحمه الله علیه)، موجب تاثر و تاسف گردید.

این روحانی عالی‌مقام، سالیان متمادی از اساتید برجسته حوزه علمیه تهران بودند و شاگردان زیادی از حوزه درسی ایشان بهره‌مند شدند.

صفا و سلوک صمیمی آن فقید سعید با مردم بالخصوص علاقه‌مندان به فراگیری علوم و معارف اسلامی، فراموش‌نشدنی است.

حقیر، فقدان این عالم وارسته را به بیت مکرّم شیرازی، حوزه علمیه تهران و فرزندان ارجمند ایشان تسلیت عرض می‌کنم؛ علوّ درجات آن مرحوم را از خداوند متعال مسئلت دارم.»

متن پیام آیت‌الله علوی گرگانی:

«باسمه تعالی

رحلت عالم وارسته و استاد بزرگوار حوزه علمیه تهران حضرت آیت‌الله حاج سید رضی شیرازی که از بیت مرجعیت و علم بوده و سالهای متمادی را با بیان شیوا و هدایت‌گر خود در مسجد شفاء تهران به موعظه و ارشاد قلوب هدایت پذیر مشغول بودند، به محضر امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، مراجع عظام و حوزه‌های علمیه قم و تهران و شاگردان و ارداتمندان و علاقمندان آن عالم بزرگوار مخصوصا بیت رفیع ایشان و آقازاده گرامی حجة‌الاسلام آقای سیدحسین شیرازی تسلیت عرض می‌کنم.

سال‌ها تدریس فقه و اصول و فلسفه و حکمت و ارشاد مردم در کنار رفع حوائج دینی مؤمنین ذخیره‌ای برای ایشان در روز قیامت خواهد بود.

خداوند روح آن عالم وارسته را با ارواح طیبه اهل بیت (علیهم السلام) محشور فرماید و علو درجات را برای آن فقیه وارسته از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.»

متن پیام آیت‌الله محقق‌داماد:

«به یقین رحلت اسفناک والد معظم حضرت آیت‌الله شیرازی «طاب ثراه» مصداق کامل حدیث شریف بود که «اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شی». این مصیبت عظما را به جامعه تشیع و اربابان علم و فضیلت و جنابعالی و سایر سوگواران از آن بیت رفیع تسلیت عرض می کنم و برای روح بلند آن بزرگوار تعالی درجات و برای شما صبر و اجر مسالت دارم.»

متن پیام آیت‌الله موسوی بجنوردی

انا لله و انا الیه راجعون

«خبر تاسف‌برانگیز رحلت عالم باتقوای و مردم‌دار مرحوم آیت‌الله آقای حاج‌ سید رضی شیرازی مایه تاثر و تالم اینجانب و جامعه مومنین و متدینین و علاقمندان به فقه آل‌محمد (ص) گردید.

اینجانب فقدان این عالم عامل را به ساحت مقدس حضرت صاحب (عج) و حوزه‌های علمیه و بیت شریف آن مرحوم تسلیت گفته و از ساحت ربوبی رحمت و مغفرت و علو درجات برای روح شامخ آن بزرگوار خواستارم.»

انتهای پیام
captcha