راه‌اندازی «رشته قرآن و علوم» با ۱۰ گرایش در المصطفی خراسان
کد خبر: 4018675
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۶
مدیر جامعةالمصطفی در خراسان:

راه‌اندازی «رشته قرآن و علوم» با ۱۰ گرایش در المصطفی خراسان

مدیر نمایندگی جامعةالمصطفی العالمیه در خراسان از راه‌اندازی «رشته قرآن وعلوم» با ۱۰ گرایش و استقبال گسترده طلاب غیرایرانی خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح، مدیر جامعةالمصطفی خراسان

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح، مدیر نمایندگی جامعةالمصطفی العالمیه در خراسان امروز یکشنبه در دیدار‌ رئیس و معاونین اتحادیه علمای جعفریه ترکیه مسوم به جابر، اظهار کرد: ما در جامعة‌المصطفی علومی را به طلاب آموزش می‌دهیم که نیاز امروز جامعه جهانی است.

وی با اشاره به تعداد و تنوع ملیتی طلاب غیرایرانی و وجود اکثریت رشته‌های علوم اسلامی و انسانی در نمایندگی المصطفی خراسان افزود: راه‌اندازی رشته قرآن و علوم با ۱۰ گرایش و رشته فقه مضاف در قالب ۱۰ عنوان، در کنار سایر رشته‌هایی نظیر علوم «قرآن و حدیث»، «روانشناسی و علوم‌تربیتی»، «فلسفه و کلام‌اسلامی»، «حقوق جزا و جرم‌شناسی»، «حقوق خصوصی»، ظرفیت بی‌نظیری را برای کسب علوم و معارف‌اسلامی فراهم آورده است.

راه‌اندازی«رشته قرآن و علوم» با ۱۰ گرایش در المصطفی خراسان

حجت‌الاسلام صالح ادامه داد: نمایندگی جامعةالمصطفی العالمیه در خراسان، این امکان را دارد تا با بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود، دوره‌های مهارتی و کاربردی مطلوبی را در مباحث قرآن، رسانه، آموزش زبان فارسی، سبک زندگی اسلامی و سایر دوره‌های مرتبط به صورت حضوری و مجازی برای متقاضیان برگزار کند.

وی خاطرنشان کرد: ما آماده‌ایم، تا در صورت نیاز، آخرین دستاورد‌های منتشر شده در موضوعات تفسیری، تربیتی، روانشناسی را در اختیار اتحادیه علمای جعفریه قرار دهیم.

در ابتدای این نشست، حجت‌الاسلام سیدسجاد کاراکوش، به نمایندگی از علمای ترکیه، گزارشی از مسجد زینبیه استانبول ارائه کرد و گفت: تأسیس مسجد زینبیه استانبول با آن گستره و وسعت بزرگی که دارد، با امکانات مردمی دنبال شده و حول محور‌های فرهنگی و کمک‌های خیریه‌ای علما ادامه مسیر می‌دهد.راه‌اندازی«رشته قرآن و علوم» با ۱۰ گرایش در المصطفی خراسان

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از میزبانی نمایندگی خراسان با اشاره به برخی از فعالیت‌های اتحادیه علمای جعفریه اظهار کرد: عمده فعالیت‌های ما بر محور تقویت مساجد و تقریب پایه‌ریزی شده است؛ لذا توانسته‌ایم ضمن برقراری ارتباطات مطلوب با برادران اهل سنت، مراسمات با شکوهی را در هفته وحدت در مساجد سراسر ترکیه برگزار می‌کنیم.

یادآور می‌شود، این گروه در ادامه از انتشارات، کتابخانه و برخی کلاس‌ها و مدارس نمایندگی جامعةالمصطفی در خراسان بازدید کردند.

انتهای پیام
captcha