آغاز مرحله کشوری سیزدهمین دوره آزمون سراسری حفظ کل قرآن کریم در کاشمر
کد خبر: 4019614
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲

آغاز مرحله کشوری سیزدهمین دوره آزمون سراسری حفظ کل قرآن کریم در کاشمر

معاون آموزش مهد قرآن حضرت زینب(س) کاشمر از آغاز مرحله کشوری سیزدهمین دوره آزمون سراسری حفظ کل قرآن کریم مرحله کشوری در این شهرستان خبر داد.

حسین‌زاده، معاون آموزش مهد قرآن حضرت زینب(س) کاشمر ترنم وحیزهره حسین‌زاده، معاون آموزش مهد قرآن حضرت زینب(س) کاشمر، در گفت‌و‌گو با ایکنا از خراسان رضوی، با بیان اینکه سیزدهمین دوره آزمون سراسری حفظ کل قرآن کریم همراه با ترجمه، تدبر و تفسیر است، اظهار کرد: کاشمر یکی از شهرستان‌های کشور است که در این دوره از مسابقات بیشترین تعداد شرکت‌کننده را دارد.

وی با اشاره به اینکه این آزمون به صورت سراسری و زیر نظر مهد قرآن تهران برگزار می‌شود، عنوان کرد: مرحله اول آزمون دو ماه قبل با حضور 22 نفر برگزار شد که در نهایت 16 نفر نیز به مرحله کشوری راه یافتند.

معاون آموزش مهد قرآن حضرت زینب(س) کاشمر تصریح کرد: مرحله کشوری سیزدهمین دوره آزمون سراسری حفظ کل قرآن کریم در دو بخش شفاهی و کتبی برگزار می‌شود که آزمون شفاهی حفظ صبح امروز و آزمون کتبی ترجمه و تفسیر عصر امروز برگزار می‌شود.

حسین‌زاده افزود: در بخش شفاهی به 6 سؤال و در آزمون کتبی نیز به 50 سؤال تستی در خصوص ترجمه کل قرآن و تفسیر پنج جزء اول نیز باید پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه به قبول‌شدگان این دوره از مسابقات مدارک معتبری داده خواهد شد، عنوان کرد: هرچند در آزمون‌های قبلی تفسیر قرآن نبوده، اما در این دوره تفسیر پنج جزء اول قرآن نیز اضافه شده است.

معاون آموزش مهد قرآن حضرت زینب(س) کاشمر مطرح کرد: این برای سومین بار است که مسابقات به‌صورت مجازی برگزار می‌شود، این آزمون ویژه حفاظ مهد قرآن است و دیگر حفاظ نمی‌توانند در این مسابقات شرکت کنند.

حسین‌زاده بیان کرد: رده سنی شرکت‌کنندگان در این دوره متفاوت است، به‌طوری که علی ذبیحی تنها شرکت‌کننده آقا کم سن و سال‌ترین و باقی خانم از مقطع متوسطه یک تا سن 50 سال هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه تنها مهد قرآن خراسان رضوی در کاشمر فعالیت دارد، مطرح کرد: هرچند قبل از شیوع ویروس کرونا این مسابقات به‌صورت حضوری برگزار می‌شد، اما اکنون به صورت مجازی و تماس تصویری است.

معاون آموزش مهد قرآن حضرت زینب(س) کاشمر گفت: زمانی که مسابقات به‌صورت حضوری برگزار می‌شد، برای شرکت‌کنندگان تأثیر بهتری داشت، چراکه با حافظان دیگر استان‌ها تبادل اطلاعات داشتند و از تجربیات هم استفاده می‌کردند.

حسین‌زاده افزود: اگرچه مسابقات طی روزهای 17 و 18 آذرماه برگزار می‌شود، اما چون استان‌ها گروه‌بندی شده‌اند، نوبت کاشمر برای امروز پنج‌شنبه 18 آذر اعلام شده است.

وی با بیان اینکه نتایج مسابقات تا سه هفته آینده اعلام شود، بیان کرد: مهد قرآن حضرت زینب‌(س) شهرستان کاشمر تحت پوشش مؤسسه کشوری مهد قرآن از سال ۱۳۷۳ تأسیس شده و با مدیریت زهرا عاصمی از مراکز موفق در رشد و شکوفایی حافظان قرآن کشور است.

معاون آموزش مهد قرآن حضرت زینب(س) کاشمر اضافه کرد: از 300 نفری که در این مهد قرآن مشغول حفظ قرآن هستند، 100 نفرشان را حافظان کل قرآن تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام
captcha