رئیس مرکز هماهنگی و توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی منصوب شد
کد خبر: 4025197
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
با حکم وزیر علوم؛

رئیس مرکز هماهنگی و توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی منصوب شد

محمدجواد هراتی به عنوان قائم مقام وزیرعلوم در امور علوم انسانی و رئیس مرکز هماهنگی و توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی و علوم انسانی کشور منصوب شد.

به گزارش ایکنا، به نقل از پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی، محمد‌علی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی، محمد جواد هراتی را به عنوان قائم مقام وزیر در امور علوم انسانی و رییس مرکز همکاری و توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی و علوم انسانی کشور منصوب کرد.  
 
 متن کامل حکم انتصاب دکتر محمدجواد هراتی به شرح زیر است: در این حکم آمده است: 
 
جناب آقای دکتر محمدجواد هراتی
سلام علیکم
نظر به مراتب تعهد، تخصص وتجارب ارشمند جنابعالی، به موجب این حکم به عنوان قائم مقام وزیر در امور علوم انسانی و «رئیس مرکز هماهنگی و توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی و علوم انسانی کشور»منصوب می‌شوید. به دلیل اهمیت جایگاه علوم انسانی و به منظور تحقق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، سیاستگذاری در زیر نظام علوم انسانی به آن مرکز تفویض می‌گردد. انتظار می‌رود با استفاده از ظرفیت‌های موجود در وزارت، اهداف ذیل در آن مرکز تحقق یابد.
 
1.انجام شایسته امور مرتبط با حوزه هماهنگی و توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور.
 
2. اهتمام ویژه به سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی درراستای تحول در سرفصل‌ها علوم انسانی و آمایش رشته‌های مرتبط با هماهنگی معاونت‌های  ذی ربط وزارت عتف و شورای عالی انقلاب فرهنگی.
 
3. توسعه رشته‌های بومی در حوزه علوم انسانی  مورد نیاز جامعه.
 
4.نظارت، ارزیابی و آمایش موسسات آموزشی و پژوهشی علوم انسانی به منظور هماهنگی این مؤسسات در جهت ارتقاء جایگاه علوم انسانی با همکاری مراکز مرتبط در وزارت علوم.
 
5.کمک به توسعه پژوهش‌های کاربردی، ساماندهی و توسعه نشریات، قطب‌های علمی و پسا دکتری در حوزه علوم انسانی.
 
6.تلاش در جهت تحقق مرجعیت و دیپلماسی علمی در علوم انسانی.
 
7.سیاستگذاری برای پیشرفت در عرصه فناوری نرم بر پایه علوم انسانی.
 
8.بررسی اثر سنجی و اثر بخشی  علوم انسانی در جامعه.
 
9.احصاء شاخصهای کیفی جهت ارزیابی بروندادهای علمی در علوم انسانی.
 
10.تلاش در جهت توسعه تحقیقات بین رشته‌ای، چند رشته‌ای و گروهی و تیمی در علوم انسانی.
 
11.ارائه راهکارهای پژوهش- محور و دانش جهت توزیع متوازن استعدادها در رشته‌های علوم انسانی.
 
12. ارائه راهکارها و راهبردهای علمی برای همگرایی علوم انسانی با سایر زیر نظامهای علمی، آموزشی و پژوهشی.
 
13. ارتباط سازنده، تعاملی و تکاملی هم‌افزا با انجمن‌های علمی علوم انسانی.
 
توفیق روزافزون جنابعالی را در نیل به اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از خداوند خواستارم.
 
محمد جواد هراتی دانش آموخته  معارف اسلامی و عضو هیات علمی با مرتبه استادی است. که  پیش از این ریاست پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی را برعهده داشته است. از دیگر سوابق ایشان سرپرستی پژوهشکده علم و دین، معاونت دانشکده علوم انسانی، مدیریت گروه  معارف اسلامی، دبیری همایش علمی  در حوزه علوم انسانی، سردبیری، مدیر مسولی وعضویت تحریریه فصلنامه‌های علمی – پژوهشی در حوزه علوم انسانی می‌باشد.
 
عضویت در کمیته پژوهش و فناوری شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها، عضو شورای دروس معارف اسلامی دانشگاه‌های کشور، عضویت در کمسیون تخصصی علوم انسانی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و دبیر اتاق فکر تحول در علوم انسانی  این وزارت  از دیگر فعالیت‌های محمدجواد هراتی در حوزه علوم انسانی است.
 
 از سوابق علمی محمدجواد هراتی، کسب رتبه پژوهشگر برتر کشوری در  سال‌های ۱۳۹۵ ،۱۳۹۶ ،۱۳۹۷و ۱۳۹۸ است و کسب رتبه پژوهشگر برتر استانی  در گروه  علوم انسانی در سال‌های  ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ است. همچنین کسب رتبه پژوهشگر برگزیده در جشنواره ملی معارف در سال ۱۳۹۱ و کسب جوایز در مسابقات قرآنی  از دیگر  سوابق  علمی محمد جواد هراتی است. کتاب تالیفی محمدجواد هراتی به عنوان یکی از پرتیراژترین کتاب‌های درسی دانشگاهی در سطح کشور چندین  بار از سوی مراجع مختلف مورد تقدیر قرار گرفته است. 
انتهای پیام
captcha