تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی «آسمان آبی»
کد خبر: 4029776
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹

تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی «آسمان آبی»

مهلت ارسال آثار به پنجمین جشنواره ملی عکس آسمان آبی تا 15 بهمن‌ماه تمدید شد.

تمدید مهلت ارسال آثار پنجمین جشنواره ملی عکس آسمان آبی

به گزارش ایکنا، آلودگی هوا یکی از مهمترین معضلات زیست محیطی کلانشهرهای دنیا به ویژه در کشورهای در حال توسعه است. این مشکل بزرگ، آسیب‌های جدی و جبران‌ناپذیری بر سلامت انسان‌ها برجای گذاشته است.

شاید به جرات بتوان گفت که تنها آلودگی زیست محیطی مشترک بین تمام کشورهای دنیا، آلودگی هواست. از اینرو پرداختن به جوانب مختلف آن از منظر هنر عکاسی می‌تواند هشداری باشد برای تمام انسان‌هایی که به نوعی در ایجاد و انتشار آن نقش دارند.

با توجه به اهمیت این مسئله شرکت کنترل کیفیت هوا تاکنون چهار دوره جشنواره عکس آسمان آبی را برگزار و فراخوان دوره پنجم را اعلام کرده است. مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا امروز 29 دی ماه اعلام شده بود که دبیرخانه آن از تمدید مهلت ارسال آثار تا 15 بهمن ماه خبر داد.

موضوعات جشنواره شامل؛ «آسمان آبی و هوای پاک برای زندگی»، «سیمای شهر من در هوای پاک و آلوده»، «در نبود هوای پاک، دست چه کسانی آلوده است؟»،‌ «عکس‌های مقایسه‌ای از هوای پاک و آلوده با نمای ثابت»، «بازنمایی اثرات و خسارات آلودگی هوا بر محیط زیست و اجتماع»،‌ «آلودگی هوا، قاتل نامرئی برای همه به ویژه گروه‌های حساس (افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان و زنان باردار)» است

شرکت در جشنواره برای عموم عکاسان اعم از آماتور و حرفه‌ای آزاد است و هر شخص می‌تواند حداکثر هفت تک عکس در بخش عکاسی ارسال کند. بکارگیری نرم افزارهای ویرایش عکس نباید به مرزهای گرافیک، تصویرسازی و حذف ابعاد و پرسپکتیو نماها بیانجامد. تراز نور و سفیدی، افزایش یا کاهش کنتراست، کنترل رنگ، کنترل درجه اشباع وبرش و تکنیک پانوراما نیز آزاد است.همچنین  اندازه عکس‌ها باید حداقل 3000 پیکسل باشد.

هنرمندان باید آثار عکاسی خود به همراه مشخصات فردی را به نشانی تلگرام @aqccadmin ارسال کنند.

تمدید مهلت ارسال آثار پنجمین جشنواره ملی عکس آسمان آبی

انتهای پیام
captcha