ضرورت شناخت، تحلیل و گرایش نسبت به اسوه‌ها
کد خبر: 4030424
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶
رئیس دانشگاه فرهنگیان بیان کرد:

ضرورت شناخت، تحلیل و گرایش نسبت به اسوه‌ها

حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان در جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: باید نسبت به اسوه‌ها، شناخت، تحلیل و گرایش داشته باشیم.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان در مراسمی که به مناسبت ولادت حضرت زهرا( س) و روز زن برگزار شد، با تبریک میلاد حضرت صدیقه(س) و ولادت حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: این ایام مبارک با ماه بهمن متقارن شده است؛ ماهی که یادآور رشادت‌های زنان و مردانی است که این انقلاب را به ثمر رساندند.
 
وی در ادامه به بیان مطالبی در خصوص روز زن در دوره‌های مختلف پرداخت و افزود: بعد از انقلاب روز میلاد حضرت فاطمه الزهرا(س)؛ به دلیل ویژگی و مقامی که این شخصیت بزرگوار اسلام به عنوان همسر و مادر نمونه در تاریخ مذهبی و دینی دارند، به عنوان روز زن و مادر معرفی شده است.
 
خنیفر ادامه داد: حضرت زهرا(س)، در دامن بانوی بزرگ اسلام حضرت خدیجه(س)، تربیت و رشد یافته است. مادری که صبور و پرتحمل، انیس و غمخوار پیامبر، شجاع و با شهامت و اولین موحد زن در کنار آخرین پیامبر بود.
 
رئیس دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر اهمیت شناخت، تحلیل و گرایش نسبت به اسوه‌های دین، تصریح کرد: حضرت امیرالمومنین(ع) را فقط یاران نزدیک، دشمنان باهوش و اهل خرد شناخته‌اند.
 
خنیفر در ادامه به معرفی شخصیت حضرت زهرا( س) پرداخت و افزود: این شخصیت والامقام اسلام، مونس و همراه پدر در زمان‌های آزار و اذیت کفار و یار و یاور همسر در مشکلات و سختی‌ها بودند.
 
وی با بیان برخی ویژگی‌های شاخص حضرت فاطمه(س)، اظهار کرد: ایمان و تقوا، اخلاص، صبر، مفسر قرآن، پوشش و حجاب، علم، مردم داری، خوش خویی، شب زنده داری، عبادت و پاکی و طهارت از ویژگی‌های این بانوی نمونه اسلام است.
 
رئیس دانشگاه فرهنگیان در پایان به تربیت فرزندان نمونه و شاخص توسط حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: ایشان صبر و دانش را به دخترش حضرت زینب کبری(س) منتقل کرد که این بانوی بزرگ اسلام، آن رشادت‌ها و قهرمانی‌ها را در کربلا رقم زدند.
انتهای پیام
captcha