وضعیت اضطرار هوای تهران؛ همه مراقب باشند
کد خبر: 4031295
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰

وضعیت اضطرار هوای تهران؛ همه مراقب باشند

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت در خصوص وضعیت هوای تهران و اثرات مواجهه مردم با این حجم از آلودگی هشدار داد و اعلام کرد: احتمال افزایش بیماری‌های قلبی و یا ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان وجود دارد.

وضعیت اضطرار هوای تهران؛ همه مراقب باشند

به گزارش ایکنا به نقل از وبدا؛ شاهسونی، رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت اعلام کرد: ۱۴ ایستگاه در تهران در وضعیت «ناسالم برای همه گروه‌ها» قرار دارند و این مناطق با شاخص بالای ١۵٠ در وضعیت اضطرار هستند و در منطقه ۱۹ کیفیت هوا در وضعیت خیلی ناسالم قراردارد.

وی افزود: گروه‌های حساس، سالمندان، بیماران تنفسی و قلبی، زنان باردار و کودکان تا حد امکان در سطح شهر تردد نکنند. همچنین ورزشکاران از ورزش در فضای باز پرهیز کنند و افرادی که باید در محل کار حاضر شوند کمتر در فضای باز حضور داشته باشند.

شاهسونی تصریح کرد: در این شرایط افزایش بیماری‌های قلبی یا ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان و افزایش علائم تنفسی در کل جمعیت وجود دارد.

وی با اشاره به اعلام وضعیت اضطرار توسط وزارت بهداشت به دستگاه‌های ذیربط، خواستار تصمیم‌گیری جدی کارگروه شرایط اضطرار در خصوص کاهش میزان مواجهه مردم با آلودگی هوا در کلان‌شهرها و به خصوص شهر تهران شد.

انتهای پیام
captcha