دانش‌آموختگان المصطفی بهترین سفیران دوستی و برادری‌اند
کد خبر: 4038652
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۲
حجت‌الاسلام عباسی:

دانش‌آموختگان المصطفی بهترین سفیران دوستی و برادری‌اند

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه تأکید کرد: دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی، بهترین سفیران دوستی و برادری در جهان اسلام هستند.

دیدار رئیس المصطفی با سفیر پاکستان

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌‌الاسلام و المسلمین علی  عباسی؛ رئیس جامعةالمصطفی العالمیه امروز 5 اسفند، در دیدار سفیر جمهوری اسلامی پاکستان در ایران، ضمن خوشامدگویی به آقای رحیم حیات‌ قریشی، به ارتباط تاریخی میان ملت ایران و پاکستان اشاره کرد و افزود: ارتباط میان دو ملت طی قرن‌های طولانی وجود داشته و این ارتباطات تا امروز امتداد یافته است. بدون تردید، بیشترین تبادلات فرهنگی میان مردم ایران و کشور‌های شرقی، با این منطقه بوده و به همین دلیل، محبت قلبی تاریخی میان دو ملت برقرار است.

وی ادامه داد: از زمان شکل‌گیری دولت دوست و برادر، پاکستان تا امروز، روابط میان دو کشور بسیار صمیمی و برادرانه بوده است و امیدواریم این ارتباطات برادرانه در عرصه علمی و دانشگاهی نیز توسعه یابد. خوشبختانه، ظرفیت‌های بسیار خوب علمی در مراکز دانشگاهی و پژوهشی ایران و پاکستان وجود دارد که با هم‌افزایی می‌تواند در پیشرفت دو کشور مؤثر باشند.

رئیس جامعةالمصطفی، با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر دانشگاه‌ها و مراکز علمی در جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: پیش از انقلاب اسلامی، حدود ۱۵۰هزار دانشجو در دانشگاه‌های ایران تحصیل می‌کردند، ولی این رقم در سال‌های اخیر به حدود چهارمیلیون دانشجو افزایش یافته است. مراکز آموزش عالی در ایران نیز پس از انقلاب اسلامی از ۲۲۰ مرکز، به حدود ۲۶۰۰ مرکز ارتقا پیدا کرده است.

وی، با اشاره به سهم جمهوری اسلامی ایران در تولید علم، اذعان کرد: پیش از انقلاب اسلامی، ایران به دلیل سهم یک‌دهم درصدی در تولید علم، جایگاهی در میان کشور‌های جهان نداشت، ولی امروز سهم ایران در تولید دانش به حدود ۲ درصد رسیده است و مراکز علم‌سنجی جهان، رتبه شانزدهم را به ایران اختصاص داده‌اند که نشان‌دهنده پیشرفت خوب مراکز علمی و دانشگاهی در جمهوری اسلامی ایران است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، در ادامه، به معرفی جامعةالمصطفی پرداخت و افزود: هم‌اکنون، ده‌هزار دانشجو از حدود ۱۳۰ ملیت مختلف، در واحد‌های داخل و خارج از کشور جامعةالمصطفی مشغول تحصیل هستند که از نظر تنوع ملیتی، در میان مراکز علمی جهان کم‌نظیر به شمار می‌آید. همچنین در حال حاضر ۱۶۰ رشته در جامعةالمصطفی در سه حوزه دانشی علوم اسلامی، علوم انسانی و زبان فرهنگ ارائه می‌شود که در برخی از رشته‌ها، جامعةالمصطفی پیشگام است.

وی، با اشاره به تحصیل دانش‌پژوهان بسیار موفق و مستعد از پاکستان در جامعةالمصطفی، تصریح کرد: جامعةالمصطفی علاوه بر پیروان مکتب اهل‌بیت(ع)، پذیرای دانشجویان دیگر مذاهب اسلامی است. راهبرد اساسی جامعةالمصطفی، پرورش روح وحدت و دوستی است، به گونه‌ای که دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی، بهترین سفیران دوستی و برادری در جهان اسلام هستند. در برابر این راهبرد جامعه المصطفی، متأسفانه شاهد فعالیت برخی مراکز علمی در جهان اسلام هستیم که مروج اختلاف و تفرقه‌ هستند که نتیجه این سیاست مخرب را در سال‌های اخیر در منطقه مشاهده کرده‌ایم.

رئیس جامعةالمصطفی، با ابراز آمادگی برای افزایش همکاری‌های علمی و آموزشی با مراکز علمی و دانشگاهی پاکستان، اظهار کرد: از سفارت کشور همسایه و مسلمان پاکستان به دلیل همکاری‌های کنسولی با دانش‌پژوهان جامعةالمصطفی تقدیر می‌کنیم و امیدواریم با همکاری یکدیگر بتوانیم این خدمات را با سهولت بیشتری ارائه دهیم.

انتهای پیام
captcha