فقه فرهنگ تبیین شود
کد خبر: 4039502
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶
آیت‌الله اراکی:

فقه فرهنگ تبیین شود

آیت‌الله محسن اراکی، استاد سطح خارج حوزه تاکید کرد: مهمترین کار این است که بتوانید ایدئولوژی کار فرهنگی را تبیین کنید، یعنی فقه فرهنگ باید روشن شود و افراد با روشن‌بینی وارد این کار شوند.

محسن اراکی به گزارش ایکنا، آیت‌الله محسن اراکی، استاد سطح خارج حوزه 9 اسفندماه در دیدار با اعضای جمعیت فعالان فرهنگ و هنر رسانه انقلاب اسلامی، گفت: جنگ امروز، جنگ رسانه‌ است و کسی موفق است که بهتر بتواند به مهندسی افکار و عواطف بپردازد و حتی جنگ نظامی هم پیش زمینه‌هایی دارد که مهمترین آنها رسانه است.

وی با بیان اینکه از واجب‌ترین کارها در عرصه جهاد فرهنگی و تبیین، توسعه فعالیت رسانه‌ای است، افزود: یکی از وظایف اصلی حوزه‌های علمیه کار رسانه‌ای و جهاد تبیین است و باید اذعان کنیم که در این زمینه هم مقصر و هم قاصر بوده‌ایم و فعالیت‌هایی که اعضای شما انجام می‌دهند کار بسیار خوبی است و بنده هم از هر تلاشی فروگذار نمی‌کنم.

آیت‌الله اراکی بیان کرد: ما نیاز به زیرساخت فقهی برای این عرصه داریم و تا این زیرساخت فراهم نشود ثمرات کمی به دست می‌آوریم؛ یکی از روش‌های ائمه(ع) و به خصوص امام علی(ع)، تاکید بر ورود با یقین در امور است و از زیرساخت‌های مهم تبلیغ و فعالیت رسانه و کار فرهنگی، یقین داشتن به کاری است که می‌کنیم.

وی اضافه کرد: مهمترین کار این است که بتوانید ایدئولوژی کار فرهنگی را تبیین کنید، یعنی فقه فرهنگ باید روشن شود و افراد با روشن‌بینی وارد این کار شوند و مرحله دیگر مرحله فن و دانش کار فرهنگی است که شامل همه فعالیت‌های مرتبط می‌شود.

اراکی اظهار کرد: زیرساخت دیگر ارتباط است، ما در صحنه خالی از رقیب فعالیت نداریم بلکه با رقبای زیاد و قوی روبرو هستیم و ارتباطات است که می‌تواند زمینه موفقیت را فراهم کند و یکی از عوامل موفقیت شناسایی اصحاب فرهنگ و رسانه است که با ما هم عقیده و همراه هستند.

انتهای پیام
captcha