رونمایی از طرح الگوی تربیتی امام سجاد(ع) در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد
کد خبر: 4041453
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹

رونمایی از طرح الگوی تربیتی امام سجاد(ع) در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد

همزمان با سالروز ولادت امام سجاد(ع)، از طرح پژوهشی «بررسی الگوهای تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی در رساله حقوق امام سجاد(ع) با رویکرد روان‌شناختی» در معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد رونمایی شد.

امام سجاد(ع)به گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به‌نقل از روابط‌عمومی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا عباس‌پور، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، اظهار کرد: امروز همزمان با ولادت امام سجاد(ع)، اداره مطالعات فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با مدیریت جدید، از اولین طرح پژوهشی خود را تحت عنوان «بررسی الگوهای تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی در رساله حقوق امام سجاد(ع) با رویکرد روان‌شناختی» رونمایی کرد.

وی در خصوص این طرح عنوان کرد: این طرح به همت اداره مطالعات فرهنگی و اجتماعی تحت حمایت های این معاونت ، با نگرشی تحول گرایانه تدوین و جهت استفاده مخاطبان منتشر شده است.

عباس‌پور اظهار کرد: در این پژوهش پس از جمع آوری نظرات روانشناسان غرب و شرق در خصوص مفهوم الگوی تربیتی، بازگشتی به رساله حقوق امام سجاد(ع) می شود و با ادله قابل فهم و زبانی استنادی و ساده، ذهن مخاطب را به استخراج پاسخ یک سوال اساسی می کشاند و آن این است که «الگوی تربیت اعتقادی و اخلاقی تضمین‌کننده حیات دنیوی و اخروی واقعی کدام است؟».

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد افزود: در ادامه این طرح با مقایسه نظرات روانشناسان غربی و شرقی با رساله حقوق امام سجاد (ع) نشان می‌دهد هر آنچه روانشناسان در دنیای معاصر به دنبال آن در تعریف الگوی مناسب بوده‌اند، از منظر روان شناختی با رساله حقوق امام سجاد (ع) انطباق دارد و در عمل نشان می‌دهد هر آنچه بشر امروزی در تعریف الگوی مناسب از منظر روان شناختی به دنبال آن می‌شود از زبان امام سجاد (ع) مطرح شده است.

وی مطالعه این طرح پژوهشی را به کلیه دانشجویان، جوانان، نوجوانان و والدین چه مسلمان و چه غیر مسلمان توصیه کرد و افزود: مخاطبان این اثر ارزشمند، هر ذهن آگاه و پرسشگری که به دنبال یافتن الگوی اخلاقی و تربیتی و اعتقادی است را در برمی‌گیرد.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد عنوان کرد: متاسفانه امروزه غرب تلاش‌های زیادی برای معرفی الگوی تربیتی به نسل جوان انجام داده که هیچ‌گاه، حتی به گفته روانشناسان غربی نتوانسته موفق شود، که در این پژوهش به موشکافی این مباحث با زبانی ساده پرداخته شده است.

وی از انتصاب دکتر بلوچیان، دانشیار و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی به عنوان سرپرست اداره مطالعات فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد خبر داد و افزود: اداره مطالعات فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با مدیریت جدید و با نگرشی نوین و تحول گرایانه در راستای مسئولیت فرهنگی اجتماعی خود منطبق با سند ارزشمند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی که برگرفته از منویات مقام معظم رهبری است توجه ویژه ای به تولید محتوای پژوهشی برای دانشجویان، قشر جوان و خانواده‌ها دارد.

عباس‌پور از تدوین حداقل 10 طرح پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی و بالغ بر بیست محتوای پژوهشی مروری و تلخیص کتاب، تا تابستان 1401 توسط این اداره خبر داد و افزود: این اداره در اولین گام خود بنا دارد در راستای روحیه تحول گرایانه ، این طرح‌ها را منتشر و در اختیار عموم به ویژه اساتید، کارکنان و دانشجویان و خانواده‌های آنان قرار دهد.

انتهای پیام
captcha