لزوم توجه ویژه به فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها
کد خبر: 4049243
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲

لزوم توجه ویژه به فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها

سرپرست دانشگاه پیام‌نور گفت: حضور دانشجویان در دانشگاه باعث شادابی تحرک و پویایی می‌شود و غنی‌سازی فعالیت‌های فرهنگی با حمایت رؤسای استانی و مدیران، دانشگاه پیام نور را با توجه به گستردگی در سراسر کشور، به دانشگاهی تأثیرگذار در ابعاد فرهنگی، تربیتی و پرورشی تبدیل خواهد کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور، ابراهیم تقی‌زاده، سرپرست دانشگاه پیام نور در نشست با رؤسا و مدیران فرهنگی استان‌ها به نقش محوری دانشجویان پیام نور در کل دانشگاه‌های کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه دانشگاه پیام نور در اقصی نقاط کشور و حتی در مناطق محروم حضور دارد، امکان مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های فرهنگی بیش از دیگر دانشگاه‌هاست و در بسیاری از استان‌ها انجمن‌های علمی و دانشجویی و کانون‌های بسیج دانشجویی به مراتب فعال‌تر و پویاتر از دانشجویان سایر دانشگاه‌ها هستند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور بهترین دانشجویان را در کشور به خود اختصاص داده است گفت: دانشجویان دانشگاه پیام‌نور از نظر اخلاقی و تحصیلی تراز متفاوت‌تری نسبت به سایر دانشگاه‌های کشور دارند.

وی تخصیص بودجه مناسب به فعالیت‌های فرهنگی در سال جدید را در اولویت دانست و اظهار کرد: تلاش ما این است که با افزایش بودجه فرهنگی، امکان رشد جنبه‌های فرهنگی، دینی و ارزشی دانشجویان را با مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی ارتقا دهیم.

تقی‌زاده بر همکاری و تعامل رؤسای استانی برای تحقق این امر تاکید کرد و افزود: با حضوری شدن دانشگاه، دانشجویان انتظارات بیشتری برای برگزاری جشنواره‌ها، دوره‌های علمی، همایش‌ها، برنامه‌های ورزشی و کرسی‌های نظریه‌پردازی و...خواهند داشت و این امر جز با با همکاری، همیاری و تعامل رؤسای استانی محقق نخواهد شد.

وی همچنین بر لزوم کسب درآمدهای اختصاصی از سوی مراکز استانی دانشگاه تأکید کرد و اظهار کرد: هرچه اتکا به بودجه عمومی کاهش یابد، استقلال دانشگاه بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام
captcha