انفاق رزق انس با قرآن انتقال معارف قرآنی به مردم است
کد خبر: 4051263
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶

انفاق رزق انس با قرآن انتقال معارف قرآنی به مردم است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: خداوند به هرکسی رزقی داده و توصیه به انفاق آن می‌کند و به فعالان قرآنی هم رزق انس با قرآن داده است و انفاق این رزق نیز انتقال مفاهیم و معارف قرآنی به مردم است.

محمد حسین‌زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمد حسین‌زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، امروز 31 فروردین‌ماه، در مراسم اختتامیه پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد که در اداره‌کل تبلیغات اسلمی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در ابتدا لازم می‌دانم که به چند نکته اساسی اشاره کنم، نخست اینکه در این دست از جلسات که بناست از فعالیت‌های مردمی تقدیر بعمل آید دیگر لازم نیست از مسئولین هم تشکر شود، زیرا مسئولین به وظیفه خود عمل کرده‌اند.

وی با اشاره به آیه سوم سوره بقره عنوان کرد: در این آیه شریفه اینگونه آمده است: «وَ مِمّا رَزَقناهُم يُنفِقونَ» خداوند در این آیه می‌فرماید از آنچه که به شما روزی داده‌ایم انفاق کنید. اما برخی از افراد بر این باور هستند که منظور از انفاق تنها بخشیدن بخشی از مال خود به نیازمندان است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: اما منظور از این رزق هر نعمت و رزقی است که خداوند به انسان عطا فرموده و این نعمت و رزق می‌تواند علم، قدرت کلام، توانایی ارتباط و... باشد و در حقیقت خداوند به هر کسی متناسب با توان و ظرفیت شخصی‌اش به او به رزقی داده است.

حسین‌زاده بیان کرد: البته در این انفاق دو نکته اساسی نهفته است و مردم باید به آن توجه داشته باشند، نخست اینکه انسان‌ها باید بدانند که این رزقی که در اختیار دارد از آن خود نیست بلکه خداوند به او عطا فرموده است، پس در اینجا باید گفت معنای دیگری که از انفاق برمی‌آید شکر گذاری خداوند است.

وی اظهار کرد: نکته دوم در این خصوص این است که رزقی که خداوند به شمایی که در این جمع حضور دارید عطا کرده، رزق انس با قرآن است و انفاق این رزق نیز انتقال معارف قرآنی به مردم است و این دقیقا همان کاری است که شما در نمایشگاه قرآن و عترت انجام داده‌اید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تأکید کرد: امید است که شما بزرگواران جزو متقین باشید و همانطور که علم، وقت و توانایی خود را در حوزه قرآنی انفاق کرده‌اید این انفاق مستدام باشد، با قرآن محشور شوید و با قرآن نیز این دنیا را ترک کنید.

امکان استفاده همه مردم از این دوره از نمایشگاه به دلیل پراکندگی آن

حجت‌الاسلام هادی صاحبقرانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در ادامه اظهار کرد: طی بازدیدهایی که از نمایشگاه داشتیم، خوشبختانه همه افرادی که در این نمایشگاه حضور داشتند پراکندگی نمایشگاه در مناطق مختلف مشهد را عاملی دانستند برای انس بیشتر مردم با قرآن و عترت و اینکه این فرهنگ مبارکی که آغاز شد کار خوب و جذابی بود و خوشبختانه استقبال خوبی هم از این نمایشگاه شده بود.

وی عنوان کرد: البته که این دوره از نمایشگاه با تاخیر اطلاع رسانی شد، اما با توجه به اینکه اولین سالی است که نمایشگاه قرآن و عترت به این صورت برگزار می‌شود، طبیعتاً نقص‌هایی خواهد داشت، اما با این وجود تجربه خوبی بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: در واقع یکی از آرزوهای ما این است که این دست از برنامه‌های متمرکز تبدیل به برنامه‌های پراکنده در سطح شهر شود، چرا که در این صورت تعداد بیشتری از مردم می‌توانند از این برنامه‌ها استفاده کنند، زیرا به هر حال دوری مسیر گاهی مانع از این می‌شود که همه مردم بتوانند با بضاعتی که دارند از برنامه‌های متمرکز استفاده کنند.

صاحبقرانی اظهار کرد: خوشبختانه برگزاری نمایشگاه امسال بدین صورت، یک اقدام خوب و پسندیده‌ای بود و از همه افرادی که این خلاقیت را به کار بردند و همه افرادی که در حوزه اجرا این کار ارزشمند را انجام دادند تشکر می‌کنم ‌و امید است همه ما پاداش خود را از قرآن و عترت(ع) دریافت کنیم.

انتهای پیام
captcha