رسالت ایکنا جهاد به وسیله کلمه و سخن است
کد خبر: 4054783
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
رئیس مرکز اسلامی برزیل:

رسالت ایکنا جهاد به وسیله کلمه و سخن است

حجت‌الاسلام والمسلمین طالب حسین خزرجی، رئیس مرکز اسلامی و امام جماعت شیعیان برزیل گفت: کار شما به نوعی جهاد است، جهاد با کلمه و سخن، این کار کمی نیست که انسان با تبیین سخن و آشکار‌سازی حقایق برای مردم جهاد کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ حسین خزرجی، رئیس مرکز اسلامی برزیل

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین طالب حسین خزرجی، رئیس مرکز اسلامی برزیل، در پیامی به مناسبت نوزدهمین سال فعالیت خبرگزاری بین‌المللی قرآن، رسالت ایکنا را جهاد و آگاهی بخشی توصیف کرد.

متن پیام امام جماعت شیعیان سائوپائولو به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین وصلی الله علی سیدنا و نبینا محمد و آل بیته الطیبین الطاهرین
«الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ ۗ وَکَفَىٰ بِاللَّهِ حَسِیبًا» (۳۹/احزاب)

ما به مناسب فرارسیدن ۱۹ سالگی تاسیس خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) و به مناسبت نوزدهمین سالگرد این رویداد مهم و اثرگذار دوست داشتیم که این موضوع را به شما تبریک و تهنیت عرض کنیم و دست شما را به خاطر عملکردتان به گرمی بفشاریم.

کار شما به نوعی جهاد است، جهاد به وسیله کلمه و سخن، این کار کمی نیست که انسان با تبیین سخن و آشکار‌سازی حقایق برای مردم، جهاد کند. خداوند متعال در این زمینه می‌فرمایند: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ جَاءَکُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَیَّنُوا أَنْ تُصِیبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَىٰ مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِینَ»(۶/حجرات) به راستی کار شما بسیار بزرگ است.

از خداوند سبحان برای شما آرزوی توفیق دارم وتوفیقات روز افزون شما را در این مأموریت از خداوند خواستارم.

رسالت شما، کار کمی نیست. مردم منتظر بیان حقیقت هستند، منتظر بیان واقعیت‌ها هستند، زیرا آن‌ها امروزه در این دنیای آکنده از دروغ و افترا به سر می‌برند، دنیایی که حقایق را واژگونه نشان می‌دهند، اما شما با این کارتان شایسته است که به عنوان رسولان الهی تصور شوید که رسالت‌ها و معارف الهی را به مردم می‌رسانند و از او واهمه دارند به این معنا که مثلا من می‌خواهم پیروز شوم، ولی به مردم دروغ می‌گویم این کار، یک کار رسالتی نیست. بلکه تنها کار رسالت گونه آن است که انسان هنگام ابلاغ رسالتش و رسالت خداوند سبحان و رسالت اسلام در زندگی و توضیح حقایق از راه درست، حقیقی و صادقانه وارد شود نه اینکه از راه دروغ پردازی، کذب و نیرنگ، کار را به پیش ببرد و از خدا در این کارشان، جهادشان و تبیین حقیقت واهمه کنند و از هیچ‌کس جز خداوند سبحان نترسند یعنی هنگامی که کارتان را شروع می‌کنید، نخستین کار باید در نظر گرفتن خدا باشد و چه آغاز کار و چه میانه کار و چه در انتهای مأموریت، تنها برای او انجام شود.

کار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با پشتیبانی ۲۲ زبان واقعا کار کمی نیست. یعنی ماموریت‌تان بسیار بزرگ است، جهان برای تبیین حقایق، حقایق اهل‌البیت(ع)، حقائق واقعی اسلام منتظر شماست. از خدا می‌خواهم که دست شما را بگیرد و به آنچه خیر دنیا واخرتتان است رهنمون سازد.

از خداوند متعال می‌خواهم که قدم‌هایتان را در این مسیر محکم و ثابت قرار دهد و اعمالتان را قبول بفرماید و پاداش شما را به طور کامل بدهد و شما را در این مأموریت کمک کند. خداوند شما را حفظ کند؛ و گام‌هایتان را استوار سازد، چرا که خیر دنیا و آخرت در آن است. عید شما هم مبارک باشد و از خدا برای شما موفقیت و پیروزی و پایبندی روز افزون به اعتقاداتتان را خواهانم.

ان‌شاءالله هر سال موفقیت‌هایتان بیش از گذشته باشد و به مناسبت عید بزرگ فطر به همه شما و همه مسلمانان و همه پیروان اهل‌بیت علیهم السلام تبریک و تهنیت عرض می‌کنم؛ و از خدا می‌خواهم که به همه ما به خاطر وحدت، عزت و کرامت و پیروزی منت بگذارد و دشمنان را به سختی شکست دهد.

والسلام علیکم و رحمة الله وبرکاته

انتهای پیام
captcha