روحانیون و جامعه دانشگاهی در جنگ اقتصادی به کمک مردم بیایند
کد خبر: 4055712
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶

روحانیون و جامعه دانشگاهی در جنگ اقتصادی به کمک مردم بیایند

امام‌جمعه کاشمر گفت: روحانیون و جامعه دانشگاهی این آمادگی را دارند که با کمک اعضای شورا در برابر جنگ اقتصادی به مردم کمک کنند. مردم در این جنگ اقتصادی هزینه‌های بسیاری داده‌اند و همه مکلفیم در برابر فشارهای اقتصادی به کمک آنها بیاییم.

روحانیون و جامعه دانشگاهی در جنگ اقتصادی به کمک مردم بیایندبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام جواد طاهری، امام جمعه کاشمر،  امروز، 19 اردیبهشت، در جمع اعضای شورای شهر و روستا اظهار کرد: امیدواریم اعضای شورا بتوانند مسئولیتی که پذیرفته‌اند را پذیرا باشند و از اعتمادی که مردم به آن‌ها دارند به درستی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در دین اسلام بسیاری از امور به خود مردم واگذار شده است، افزود: بدون شک اگر بخواهیم مسائل را با سلیقه و روش شخصی خود ‌پیش ببریم تبعات خاص خودش را خواهد داشت که باید آن‌ها را بپذیریم.

طاهری اظهار کرد: با توجه به اینکه اگر اعضای شورا و مسئولان هر تصمیمی درباره مسائل روستا و شهر بگیرند تبعات خاص خودش را خواهد داشت، لذا باید ضمن مشورت با مردم از ظرفیت‌های همان منطقه در راستای پیشبرد اهداف استفاده کنند.

امام جمعه کاشمر با اشاره به اینکه در هر حوزه‌، نخبگان و استعدادهای بسیاری وجود دارد، بیان کرد: نخبگان درد را می‌فهمند و از سویی برای برطرف کردن مشکلات، احساس مسئولیت و تلاش می‌کنند، یک فرد نخبه شاید در شورا نباشد، ولی برای برطرف کردن مشکلات تلاش می‌کند و خود را مسئول می‌داند.

وی اظهار کرد: هرچند وقتی مردم به نخبگان رأی می‌دهند، کارها آسان‌ و راحت‌تر پیگیری می‌شود، اما اگر رأی هم ندهند این موجب سلب مسئولیت از آنها نمی‌شود و همچنان کارها را دنبال می‌کنند.

طاهری در ادامه با انتقاد از اینکه برخی افراد مسئولیت را پذیرفته‌اند اما کار نمی‌کنند، بیان کرد: این افراد علی‌رغم اینکه درد را می‌شناسند، اما پیگیر حل مسائل و مشکلات نیستند. باید برای رفع مشکلات روستائیان وقت گذاشت و روحانیون و جامعه دانشگاهی این آمادگی را دارند که ضمن شناسایی مشکلات تمامی مسائل روستاها را به طور جداگانه اولویت‌بندی نموده و برای رفع آنها برنامه‌ای هدفمند تعریف کنند.

امام جمعه کاشمر افزود: روحانیون و جامعه دانشگاهی این آمادگی را دارند که با کمک اعضای شورا در برابر جنگ اقتصادی به کمک مردم بیایند، مردم در این جنگ اقتصادی هزینه‌های بسیاری داده‌اند و همه ما مکلفیم در برابر این فشارهای اقتصادی به کمک آنها بیاییم.

وی با بیان این‌که جامعه روحانیت و دانشگاهی از نظر فکری و کاربردی در خدمت اعضای شورای اسلامی هستند، اظهار کرد: حال که انتظارات مردم در این دوران بیشتر شده و از سویی اعتماد این سرمایه‌های اجتماعی به ‌شدت کاهش یافته باید بیش از گذشته پیگیر مشکلات باشیم و خودمان را به مردم اثبات کنیم.

طاهری با بیان اینکه مردم باید ببینند و احساس کنند که مسئولان پشتیبان‏ آنها هستند، گفت: در برخی مواقع شوراهای اسلامی روستاها تنها مانده‌اند که ما وظیفه داریم برای زندگی راحت‌تر آنها را پشتیبانی‌ و نسبت به رفع مشکلاتشان تلاش کنیم.

وی اظهار کرد: هر چند عمر ما محدود است، اما فرصت چهارساله مسئولیت زمان کمی نیست و در این مدت می‌توانیم خدمات شایانی برای مردم انجام داده و کارهای ماندگاری از خود به یادگار بگذاریم.

حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین، نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: قطعاً مشکلات روستاهای شهرستان در همین منطقه قابل‌حل هستند. علی‌رغم اینکه برای بازنگری طرح‌های هادی در گذشته باید 10 تا 15 سال انتظار می‌کشیدیم، اما سال گذشته با اخذ مجوزهای لازم از وزیر کشور اکنون بازنگری طرح‌های هادی در شهرستان با ریاست فرماندار انجام می‌گیرد.

وی افزود: بودجه مورد نیاز برای تمامی روستاهایی که طرح‌های هادی در آنها باید بازنگری شود و یا الحاق به طرح دارند تأمین شده و تا پایان سال باید بازنگری تمامی طرح‌های هادی انجام شود.

نیک‌بین با تأکید بر اینکه اگر در بین اعضای شورای اسلامی اتحاد باشد کارها بهتر ‌پیش می‌رود افزود: بدون شک تا زمانی که بین افراد شورا اختلاف باشد کارها با مشکل و تأخیر به نتیجه خواهد رسید.

وی با اظهار تأسف از اینکه از زمان ادغام آب و فاضلاب روستایی با شهری برای روستاییان مشکلات بسیاری ایجاد شده است، گفت: این موضوع در مجلس مطرح شده و به‌زودی با جداسازی آن‌ها، فعالیت این دو شرکت به روال قبل بر خواهد گشت.

امیر دایی، فرماندار شهرستان کاشمر نیز در این مراسم با تأکید بر شناسایی و برطرف کردن مشکلات روستاها اظهار کرد: به‌زودی با حضور رؤسای دستگاه‌های خدمات‌رسان و مرتبط با روستاها جلسه‌ای برگزار خواهیم نمود تا اعضای شوراهای اسلامی سؤالات و مطالبات‏شان را مطرح نموده و مسئول مربوطه نیز باید پاسخگو باشد، در غیر این صورت مدل دیگری با مسئولان برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha