کودک 4 ساله‌ای که هیچ دندانپزشکی او را درمان نمی‌کند
کد خبر: 4055813
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴

کودک 4 ساله‌ای که هیچ دندانپزشکی او را درمان نمی‌کند

روز جهانی یتیمان ایدز در حالی در ایران برگزار شد که همچنان نه تنها مردم عادی بلکه حتی بخشی از کادر درمان نیز اطلاعات صحیحی در خصوص نحوه انتقال این بیماری ندارند و از پذیرش برخی بیماران امتناع می‌کنند.

کودک 4 ساله‌ای که هیچ دندانپزشکی او را درمان نمی‌کندبه گزارش ایکنا به نقل از انجمن احیای ارزش‌ها؛ ماهان چهار سال دارد و مدت‌هاست که به دلیل درد شدید دندان و لثه قادر به جویدن غذا نیست، به همین خاطر فقط مایعات می‌خورد. همین موضوع موجب سوء تغذیه شدید ماهان شده است.

برای حل این مسئله یک حامی از طرف انجمن احیای ارزش‌ها هزینه درمان ماهان را پذیرفته اما مشکل جای دیگری است؛ هیچ دندانپزشکی حاضر به درمان این کودک ساله نیست چون ماهان مبتلا به بیماری اچ.آی.وی است.

این مشکل فقط شامل حال ماهان نمی‌شود و بسیاری از افرادی که با این ویروس زندگی می‌کنند به دلیل اطلاعات غلط و یا ناکافی از دریافت خدمات بهداشتی و پزشکی محروم هستند. این در حالی ا‌ست که انتقال این ویروس با رعایت پروتکل‌های مشخص پزشکی، کاملاً غیر ممکن است. در واقع آنچه که موجب به وجود آمدن این مسئله شده چیزی نیست جز عدم دانش و نگرش درست در عموم مردم و برخی از اعضای کادر بهداشتی و پزشکی کشور.

انجمن احیای ارزش‌ها 23 سال است که با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تأسیس شده و 20 سال است که به صورت تخصصی در حوزه اطلاع‌رسانی در مورد اچ.آی.وی و حمایت از زنان و کودکان اچ.آی.وی مثبت فعالیت می‌کند.

این انجمن هر ساله به مناسبت هفتم می، روز جهانی یتیمان ایدز برنامه‌هایی را برای اطلاع‌رسانی در حوزه این بیماری و به خصوص وضعیت کودکان متأثر از اچ آی وی ایدز برگزار می‌کند.

روز یتیم ایدز یادآور این موضوع است که بیماری اچ آی وی/ایدز علاوه بر رنج بیماری، مشکلات عدیده دیگری را برای این کودکان و خانواده‌هایشان ایجاد می‌کند. مشکلاتی نظیر فقر، سوء تغذیه، عدم دسترسی به سیستم بهداشتی، خارج شدن از چرخه تحصیل، تبعیض، انزوا و ... .

کودک 4 ساله‌ای که هیچ دندانپزشکی او را درمان نمی‌کند

برنامه روز جهانی یتیمان ایدز سال جاری نیز 18 اردیبهشت 1401 با همکاری شهرداری منطقه 6 توسط انجمن احیای ارزش‌ها در پارک لاله تهران برگزار شد. در این مراسم علاوه بر اجرای برنامه‌های شاد و مفرح، پیرامون بیماری اچ آی وی صحبت و اطلاع رسانی شد. همچنین موبایل کلینیک انجمن احیا ارزش‌ها (ماشین ون) در محل مراسم مستقر بود و افرادی که تمایل به دادن تست اچ آی وی بودند به آن مراجعه کردند.

ویروس اچ آی وی از طریق سرنگ آلوده (تزریق مواد در افراد دارای اعتیاد)، شیر دادن مادر مبتلا به فرزند و روابط جنسی محافظت نشده قابل انتقال است. افرادی که در معرض این ویروس قرار گرفته‌اند در صورت حضور در تهران برای انجام تست کاملا رایگان و محرمانه اچ آی وی می‌توانند به انجمن احیاء ارزش‌ها مراجعه کنند. همچنین مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری در سراسر شهرها و استان‌ها این تست را انجام می‌دهند.

کودک 4 ساله‌ای که هیچ دندانپزشکی او را درمان نمی‌کند

شما نیز می‌توانید برای اطلاع بیشتر از این موضوع با خط مشاوره انجمن احیا ارزش‌ها به شماره 02166935533 – 02166901010 تماس بگیرید.

انتهای پیام
captcha