تبیین اندیشه‌های امام خمینی(ره) مهم‌ترین وظیفه حوزه‌های علمیه است
کد خبر: 4058083
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۷

تبیین اندیشه‌های امام خمینی(ره) مهم‌ترین وظیفه حوزه‌های علمیه است

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) مهم‌ترین وظیفه حوزه‌های علمیه را تبیین اندیشه امام دانست و گفت: انقلاب اسلامی، یک انقلاب دینی، قرآنی و ارزشی است که روحانیت به رهبری امام راحل میدان‌داران اصلی و پیشگامان آن بوده و هستند.

آیت‌الله محمد جواد فاضل لنکرانی، رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) به گزارش ایکنا از قم به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی، رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در پیش‌نشست کنگره ملی ۴ هزار شهید روحانی که روز گذشته، 28 اردیبهشت‌ماه در مسجد مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب ما یک انقلاب دینی، قرآنی و ارزشی است، گفت: میدان‌دار اصلی و پیشگامان این انقلاب، روحانیت به رهبری امام راحل بودند.

وی با بیان اینکه پیشگام بودن روحانیت می‌طلبد که در همه موضوعات و عرصه‌ها حضور جدی داشته باشند، ابراز کرد: اگر به تاریخ مراجعه کنیم می‌بینیم که تاریخ ما پر از حضور خونین روحانیت برای دفاع از اسلام است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تصریح کرد: امام خمینی (ره) با این فکر به میدان آمد که باید مقابل طاغوت ایستاد و فریاد اسلام را سر داد؛ ایشان جزو اولین‌ کسانی بود که آماده شهادت بود.

وی اضافه کرد: امام و شهدای روحانیت هر تلاشی که انجام دادند، برای این بود که دین و حکومت خدا باقی بماند. قبل از انقلاب، اطلاعمان از دین و معارف اسلامی بسیار محدود بود که در آن شرایط شهدای روحانیت و دیگر شهدا برای اسلام و حکومت خدا جانشان را فدا کردند. مقایسه زمان پس از انقلاب با زمان طاغوت بزرگترین خیانت است؛ ما امروز برخوردار از نعمت حکومت الهی و اسلامی هستیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه‌های علمیه با تأکید بر اینکه اندیشه حکومت اسلامی یک ریشه قرآنی مفصل دارد، افزود: بیش از صد آیه در قرآن کریم داریم که هندسه حکومتی اسلام را بیان می‌کند؛ حکومت مهم‌ترین مسئله بشر است و اگر دینی درباره این مسئله حرفی برای گفتن نداشته باشد، آن دین ناقص و خلاف حکمت خدای متعال است.

فاضل‌لنکرانی تأکید کرد: امروز بزرگترین وظیفه حوزه‌های علمیه تبیین فکر و اندیشه امام راحل است؛ اگر روحانیت نبود، انقلاب اسلامی هرگز به پیروزی نمی‌رسید. امام خمینی (ره) فرموده‌اند که مسئله حکومت و ولایت از اولیات اسلام است.

وی در پایان یادآور شد: در حوزه‌های علمیه باید از شهدا بیش از پیش یاد شود و افتخار روحانیت این است که از مجتهد تراز اولش تا پایه اول در جبهه‌های دفاع مقدس حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha