آسیب‌شناسی محافل قرآنی در فارس
کد خبر: 4060412
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
اولویت‌های قرآنی سال ۱۴۰۱/ ۱۲

آسیب‌شناسی محافل قرآنی در فارس

رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی فارس در تشریح اولویت‌های این هیئت در سال جاری از اجرای طرح آسیب‌شناسی محافل قرآنی به منظور شناسایی و رفع مشکلات محافل و همچنین ارتقای سطح مربیان قرآن خبر داد.

زهرا کسرایی، رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی فارسزهرا کسرایی، رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی فارس، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، در تشریح اولویت‌های قرآنی سال 1401 ابتدا به آیه 89 سوره نحل اشاره کرد و گفت: خداوند در این آیه تأکید می‌کند که در قرآن کریم تمام نکاتی که نیاز به تبیین دارد، آورده شده است و این کتاب مایه هدایت و بشارت برای مؤمنین است.

وی با تأکید بر ضرورت عمل به آیات قرآن کریم افزود: تمام هدف ما در هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی و همچنین کلاس‌های قرآنی این است که بتوانیم به آیات قرآن عمل کنیم و در همین راستا هم رهبر معظم انقلاب در دیداری که ماه رمضان امسال با جامعه قرآنی داشتند مجدداً به تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم توصیه کردند البته منظور ایشان حافظ کل قرآن است و باید تلاش زیادی انجام دهیم.

کسرایی یکی از وظایف و اولویت‌ها را گسترش کلاس‌های حفظ قرآن در تمام نقاط و برای تمام اقشار اعلام کرد و افزود: هر حافظ قرآن باید تلاش کند حداقل 5 نفر از اطرافیان خود اعم از خانواده، دوستان و آشنایان را حافظ قرآن کریم تا بتوانیم به آن 10 میلیون حافظ قرآن مدنظر رهبر معظم انقلاب دست یابیم.

این حافظ کل قرآن ترویج تدبر در قرآن را از دیگر اولویت‌ها برشمرد و گفت: در کار قرآنی نباید تنها به ظواهر اکتفا کرد و تنها به رعایت کردن تجوید و حفظ الفاظ و نغمات و غیره بسنده نکنیم بلکه باید قرآن‌خوانی ما همراه با تدبر، اندیشه و فهم دقیق آیات قرآن باشد. به عنوان مثال تفسیرهای حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی که برای هر آیه تمام نکات ریزی که در زندگی به دردمان می‌خورد را بیان می‌کند، باید ترویج دهیم.

وی با بیان اینکه اولویت دیگر بحث ترویج سبک زندگی قرآنی است، افزود: در این راستا بنا داریم طرح کارگاهی سبک زندگی قرآنی را با کمک ارگان‌ها و سازمان‌های شهری اجرا کنیم که ادامه‌دار و به مدت یک سال ادامه خواهد داشت. این طرح ویژه جامعه قرآنی خواهد بود تا بتوان آموزه‌های قرآنی را در عمل پیاده کرد.

کسرایی همچنین اولویت دیگر را آسیب‌شناسی محافل قرآنی اعلام کرد و گفت: در همین راستا طرحی را در هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی فارس برنامه‌ریزی کرده‌ایم که طی روزهای 26 و 27 خردادماه جاری برگزار خواهد شد و در آن محافل قرانی که در گوشه و کنار شهر برگزار می‌شوند، آسیب‌شناسی شده تا مشکلاتشان برطرف شود.

رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی فارس ادامه داد: در این طرح بحث ارتقای سطح مربیان محافل قرآنی هم در نظر گرفته شده است تا بتوانیم سطح این محافل را در تمام نقاط اعم از مساجد و حسینیه‌ها و خانه‌های قرآن ارتقا دهیم.

وی در ادامه از تشکیل هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی در تمام شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: تاکنون در نیمی از شهرستان‌های استان این هیئت را تشکیل داده‌ایم و به یاری خدا در سال جاری در مابقی شهرستان‎ها هم این کار را انجام خواهیم داد تا بتوانیم در اجرای برنامه‌های قرآنی در سطح شهرستان‌ها از ظرفیت بانوان استفاده کنیم.

کسرایی یکی دیگر از برنامه‌ها و اولویت‌های امسال را اجرای طرح اعطای مدرک عمومی حفظ قرآن برشمرد و گفت: این طرح که توسط دارالقرآن اجرا می‌شود راهکار بسیار خوبی برای گسترش حفظ قرآن در جامعه است و به زودی در سطح استان کلید خواهد خورد.

انتهای پیام
captcha