ثبت‌نام 800 نفر در دوره استعدادیابی مؤسسه قرآنی بینه
کد خبر: 4061070
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰

ثبت‌نام 800 نفر در دوره استعدادیابی مؤسسه قرآنی بینه

ثبت‌نام دوره استعدادیابی قرائت ویژه نوجوانان پسر 7 تا 14 سال در مؤسسه قرآن و عترت بینه در حال انجام است و تاکنون 800 نفر برای شرکت در این دوره ثبت‌نام کرده‌اند.

مؤسسه قرآن و عترت بینه

مرتضی بشیری، مدیر مؤسسه قرآن و عترت بینه در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان درباره برنامه‌های این مؤسسه برای فصل تابستان، اظهار کرد: دوره استعدادیابی قرائت ویژه نوجوانان پسر 7 تا 14 سال در قالب 70 کلاس و چهار ترم برنامه‌ریزی شده است و از میان ثبت‌نام‌کنندگان، نوجوانانی که استعداد بیشتری داشته باشند، از سوی کارشناسان مؤسسه شناسایی و برای شرکت در دوره‌های تخصصی انتخاب می‌شوند.

وی افزود: دوره استعدادیابی از اوایل تیرماه آغاز به کار می‌کند و تاکنون نزدیک به 800 نفر برای شرکت در این دوره ثبت‌نام کرده‌اند. تجربه ما در سال‌های پیش و نیز بهبود نسبی شرایط ناشی از شیوع کرونا نشان می‌دهد که احتمال ثبت‌نام دو هزار نفر نیز در این دوره وجود دارد. مرحله بعدی دوره استعدادیابی در مردادماه برگزار و در آن مقطع نیز ثبت‌نام انجام می‌شود.

مدیر مؤسسه قرآن و عترت بینه اضافه کرد: کلاس‌های تخصصی قرائت قرآن کریم نیز از 24 خردادماه آغاز می‌شود و حدود 400 نفر از نوجوانانی که قبلاً در دوره‌های استعدادیابی شرکت کرده و برگزیده شده‌اند، در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: در کنار برنامه‌های اصلی با محوریت آموزش قرائت و صوت و لحن، فوق‌برنامه‌هایی نظیر کارگاه‌ها و اردوهای تفریحی و جهادی مختلف نیز طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

بشیری تصریح کرد: طرح دیگری که در مؤسسه بینه اجرا می‌شود، مخصوص نوجوانانی است که استعداد صوتی فوق‌العاده ویژه‌ای دارند و زیر نظر اساتید خاص و مجرب به‌صورت فردی و جداگانه آموزش می‌بینند و به محافل قرآنی مختلف اعزام می‌شوند. از طرف دیگر، با توجه به تعداد زیاد کلاس‌هایی که به‌خصوص در فصل تابستان برگزار می‌شود، از قرآن‌آموزان فارغ‌التحصیل دوره‌های مختلف مؤسسه دعوت شده است تا در کارگاه‌ها و دوره‌های تربیت مربی شرکت کنند و بعد از موفقیت در آزمون‌های نظری و عملی، به‌عنوان مربی در دوره‌های تدریس قرائت مشغول به کار شوند. اجرای این طرح با حضور 85 نفر از اردیبهشت‌ماه آغاز شده است و در تابستان نیز ادامه پیدا می‌کند. البته در دوره‌های پیشین، 150 نفر به‌عنوان مربی آموزش دیده‌اند.

وی تصریح کرد: در کنار همه این طرح‌ها که مخصوص نوجوانان پسر بود، طرح بشارت برای بانوان دارای مدرک دیپلم به بالا نیز اجرا می‌شود که شامل آموزش ترجمه کل قرآن کریم است. این طرح در چند ترم گذشته اجرا شده و در تابستان نیز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha