تسهیل‌گر امور مردم باشیم
کد خبر: 4065518
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی:

تسهیل‌گر امور مردم باشیم

معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه باید فرصتی که در اختیار مسئولان قرار دارد غنیمت شمرده شود،گفت: کارشکنی، کوتاهی و سستی نباید در بین مدیران باشد، بلکه مدیران موظف هستند بروکراسی اداری را درست و امور اداری را برای مردم تسهیل کنند.

جلسه شورای اداری خلیل‌آباد به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سیدهادی طباطبایی، معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی، شامگاه، 30 خردادماه، در جلسه شورای اداری خلیل‌آباد که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: اگر مبانی مسئولان مشترک نباشد ادامه مسیر برایمان سخت و دشوار خواهد بود و اگر بخواهیم کارگزار جمهوری اسلامی باشیم در ابتدا باید خود مسلمان باشیم و اخلاق اسلامی در بُعد اخلاق فردی، اجتماعی و اداری حاکم باشد.

وی با اشاره به اینکه همه مکلف هستیم تحت حکومت اسلامی باشیم، بیان کرد: ما مسلمانان جز اینکه حکومت‌مان اسلامی باشد راه دیگری نداریم. مردم انقلاب کردند تا ارزش‌های اسلامی و الهی جایگزین ارزش‌های دنیوی و مادی و نظام‌های سکولاری بشود و در واقع مردم نظام ارباب رعیتی را ساقط کردند.

طباطبایی گفت: اینکه در عرصه سیاست چه باید بکنیم قرآن به ما دستوراتی را می‌دهد و می‌فرماید همان کسانی‌که هر گاه در زمین به آنها قدرت بخشیدیم، نماز را برپا می‌دارند و زکات می‌دهند و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند و پایان همه کارها از آن خداست!

وی افزود: یکی از شاخصه‌های مسئولان در نظام جمهوری اسلامی باید اقامه نماز باشد و قرآن نحوه رفتار و برخورد ما با دیگران را در اجتماع مشخص می‌کند. مدیران مکلف به اجرایی شدن اخلاق اسلامی هستند و اگر مردم‌داری و همراه بودن با مردم، همواره مورد تأکید رئیس‌جمهور قرار داشته و همیشه در بین مردم حضور دارد برگرفته از همین اخلاق اسلامی است.

معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه سردار سلیمانی تمام وقت خود را صرف امور مردم و انقلاب کرد، بیان کرد: اینکه حاج قاسم سلیمانی همچنان پس از شهادتش عزیز و محبوب دل‌های مردم بوده به خاطر اخلاص عمل او در رسیدگی به امور جامعه اسلامی است.

طباطبایی با تأکید بر اینکه باید فرصتی که در اختیار مسئولان قرار دارد غنیمت شمرده شود، تصریح کرد: کارشکنی، کوتاهی و سستی نباید در بین مدیران قرار داشته باشد، بلکه مدیران موظف هستند بروکراسی اداری را درست و امور اداری را برای مردم تسهیل کنند. ادامه دادن به روش بروکراسی اداری باعث زمین ماندن بسیاری از کارها می‌شود، مردم را در پیچ و خم قوانین پیچیده و مبهم اداری قرار ندهیم و با استفاده خوب و بهینه از فرصت‌ها بتوانیم در راه خدمت‌رسانی به مردم شرمنده آنها و شهدا نباشیم.

وی با تأکید بر اینکه آنچه در اختیار داریم بیت المال بوده و برای همه مردم باید استفاده شود، گفت: تخصص‌گرایی، تعهد، انقلابی بودن، جهادی بودن، باورداشتن خود و ملت و استعداد و... از شاخصه‌های انتخاب مدیران کل و فرمانداران بود و در این مسیر هماهنگ با نیروهای انقلابی، علما، ائمه جمعه، بزرگان و نخبگان شهرستان‌ها بودیم.

معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با تأکید بر اینکه خلیل‌آباد یکی از آخرین شهرستان‌هایی است که بحث تغییر فرماندار در آن رقم خورد، تشریح کرد: پروژه مهم باند دوم خلیل آباد به بردسکن و کاشمر به شادمهر نیز از جمله پروژه‌هایی است که در دستور کار قرار دارد و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده امیدواریم تا دو سال آینده این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد.

طباطبایی بر تسریع در انجام امور در تمامی سطوح اشاره کرد و گفت: رؤسای ادارات و فرمانداران باید در مقابل کار شکنی‌ها بایستند و خود را از بروکراسی‌های اداری رها کنند. همچنین تسهیل امور مردم و به‌ویژه تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران را مورد تأکید قرار دهند.

در پایان این جلسه از تلاش‌های ٣٧ماهه ابراهیم قاسم‌پور قدردانی و سید مسعود یاوری که پیش از این معاونت برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری کاشمر و قوچان و معاونت ستاد مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی را در کارنامه خود داشت به‌عنوان هشتمین فرماندار خلیل‌آباد معرفی شد.

انتهای پیام
captcha