رقابت بیش از 188 هزار داوطلب کنکور در خراسان رضوی برای ورود به دانشگاه
کد خبر: 4067688
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱

رقابت بیش از 188 هزار داوطلب کنکور در خراسان رضوی برای ورود به دانشگاه

نماینده تام الاختیارسازمان سنجش در دانشگاه فردوسی، از رقابت 188 هزار و 678 داوطلب کنکور سراسری در استان خراسان رضوی خبر داد.

کنکور سراسریمجید سالاری، نماینده تام الاختیارسازمان سنجش در دانشگاه فردوسی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: تعداد شرکت‏‌کنندگان در کنکور سراسری از استان خراسان رضوی 188 هزار و 678 نفر هستند که 8درصد از کل داوطلبان کشور را تشکیل می‌دهند و نسبت حضور شرکت‏‌کنندگان مرد به زن 40 به 60 است.

وی با بیان اینکه تعداد شرکت‏‌کنندگان در گروه هنر 17هزار و 225 نفر، علوم ریاضی 11هزار و 204 نفر، علوم انسانی 31هزار و 893 داوطلب، علوم تجربی 43هزار و 217 و گروه زبان‌‏های خارجی 15هزار و 139 نفر هستند به تغییر رویه دفترچه سوالات در رشته‏‌های علوم انسانی، تجربی و ریاضی اشاره و عنوان کرد: سوالات این سه گروه، امسال در یک دفترچه عمومی و دو دفترچه تخصصی در سه مرحله به داوطلبان ارائه می‏‌شود.

نماینده تام الاختیارسازمان سنجش در دانشگاه فردوسی اظهار کرد: با توجه به بیشترین حضور حجم داوطلبان در روز جمعه، لازم است داوطلبان با شناسایی مسیر و تخمین حجم ترافیک نسبت به حضور به موقع و قبل از ساعت 7:30 در حوزه‏‌ها اقدام نمایند، براین اساس تمامی درهای ورودی بلوار باهنر، رضوی، شهید کلانتری، پیروزی و شمالی به روی داوطلبان باز است تا دچار ترافیک نشوند و به‏‌موقع حضور یابند.

وی به تدابیر پرسنل حفاظت و انتظامات برای کنترل ترافیک درون دانشگاه اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه در این خصوص، مشکل خاصی نبوده و امروز کنکور در رشته‏‌های ریاضی و انسانی به خوبی برگزار شد و فردا نوبت رقابت دانش‌‏آموزان در رشته تجربی است.

نماینده تام الاختیارسازمان سنجش در دانشگاه فردوسی بیان کرد: علاوه بر دانشگاه فردوسی، برگزاری آزمون در دانشگاه‏‌های علوم پزشکی، آزاد، خیام، امام رضا(ع)، صنعتی سجاد، پیام نور، منتظری، علمی کاربردی، جهاددانشگاهی و برخی مدارس آموزش و پرورش نیز انجام می‌‏شود.

سالاری اضافه کرد: طبق قوانین به هیچ یک از لوازم الکترونیک از جمله گوشی، ساعت هوشمند و... ، هم‏چنین مواد خوراکی در جلسه امتحان اجازه ورود داده نمی‏‌شود و از داوطلبان درخواست داریم صرفا با کارت ورود به جلسه و اصل کارت ملی یا شناسنامه در کنار مداد و پاک کن و تراش در حوزه امتحانی حضور یابند.

انتهای پیام
captcha