افزایش ۱۵۶درصدی بستری‌های کرونا در خراسان‌رضوی
کد خبر: 4070322
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰

افزایش ۱۵۶درصدی بستری‌های کرونا در خراسان‌رضوی

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به افزایش ۱۵۶درصدی بیماران بستری مبتلا یا مشکوک به کرونا در خراسان رضوی از تمام گروه‌های هدف بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از زمان واکسیناسیون آن‌ها گذشته، خواست نسبت به دریافت دوز یادآور اقدام کنند.

کرونا ویروس بیماران کروناییبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، محمد پهلوان کاشی، مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۴۹ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی خراسان رضوی بستری هستند که از این تعداد ۲۱۴ بیمار در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مستقر هستند که نسبت به ۱۰ روز اخیر افزایش قابل توجهی داشته است.

وی با بیان اینکه طی یک روز گذشته ۱۲۶ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی خراسان رضوی بستری شدند که از این تعداد ۱۱۳ نفر متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است، خاطرنشان کرد: تعداد بستری روزانه بیماران نیز طی ۱۰ روز اخیر افزایش سه برابری داشته است.

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد بیماران مبتلا به کرونا بستری در بخش‌های مراقبت ویژه استان را ۴۴ نفر و سهم دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد را در این حوزه ۳۸ نفر عنوان کرد.

پهلوان کاشی با بیان اینکه طی یک روز گذشته ۷۴۹ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا به صورت سرپایی به مراکز جامع سلامت منتخب و اورژانس بیمارستان مراجعه کردند، افزود: تمام سطوح بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای ارائه خدمات به بیماران در آمادگی کامل هستند و عموم مردم لازم است در صورت بروز علائم به نزدیکترین مرکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: دریافت واکسن، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و اجتناب از حضور در دورهمی‌ها بهترین راهکار در پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا محسوب می‌شود.

انتهای پیام
captcha