از راهپیمایی 180 حافظ قرآن در غزه تا اقامه نماز برای شهدای جنین
کد خبر: 4088847
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳
تازه‌ترین تحولات فلسطین؛

از راهپیمایی 180 حافظ قرآن در غزه تا اقامه نماز برای شهدای جنین

180 نفر از دانش‌آموزان حافظ قرآن فلسطین طبق سنت چند ساله به یمن توفیق حفظ کتاب الهی در خیابان‌های شرق شهر غزه راهپیمایی و دیگر اهالی غزه نیز پس از اقامه نماز جمعه برای شهدای جنین که در یورش اخیر نظامیان صهیونیست به این اردوگاه به شهادت رسیدند نماز میت غیابی اقامه کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، محله التفاح در شرق شهر غزه روز جمعه، 8 مهر شاهد برپایی یک راهپیمایی قرآنی با حضور ده‌ها حافظ کتاب خدا بود که از مساجد و مراکز حفظ قرآن در این رویداد شرکت کرده بودند.

کمیته مراکز قرآن کریم و سنت در شعبه القعقاع بن عمرو در محله التفاح در شرق نوار غزه این راهپیمایی قرآنی را با مشارکت 180 حافظ قرآن ساماندهی کرده بود.

دانش‌آموزان و حافظان قرآن شرکت‌کننده در این مراسم با در دست داشتن قرآن و پرچم‌های فلسطینی خیابان‌های محله الفتاح را طی کردند.

آنها در حالی که لباس‌های سفید پوشیده بودند با سر دادن شعارهایی افتخار خود را به اهل قرآن بودن اعلام داشتند.

این راهپیمایی در راستای فعالیت‌های کمیته مراکز قرآن غزه و به منظور آمادگی برای برپایی جشنواره مرکزی «کاروان زائران مسجد الاقصی» شامگاه جمعه در همجواری مسجد اهل الجنه غزه برگزار شده بود.

از سوی دیگر اهالی نوار غزه دیروز جمعه پس از اقامه نماز جمعه برای شهدای جنین که در یورش اخیر نظامیان صهیونیست به این اردوگاه به شهادت رسیدند نماز میت غیابی اقامه کردند.

در بیست و هشتم سپتامبر گذشته (شش مهر ماه 1401) در حمله نظامیان صهیونیست به اردوگاه جنین و محاصره منزل یکی از شهدای فلسطینی چهار نفر به شهادت رسیده و 44 نفر دیگر زخمی شدند.

سازمان همکاری اسلامی هم حمله به اردوگاه جنین و دیگر جنایات مکرر رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین را نیازمند تحقیق و پاسخگویی از این رژیم در برابر دادگاه کیفری بین‌المللی دانست.

این سازمان در بیانیه‌ای آورده است: اسرائیل به عنوان یک رژیم و قدرت اشغالگر مسئول کامل پیامدهای تشدید تنش‌های خطرناک اخیر در اراضی فلسطینی است.

سازمان همکاری اسلامی همچنین از جامعه جهانی به‌ویژه شورای امنیت سازمان ملل خواست تا به مسئولیت‌های خود در پایان دادن به این تجاوز و فراهم کردن حمایت بین‌المللی از مردم فلسطین عمل کند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha