پیش‌بینی می‌کردم در مسابقات قرآن مالزی اول شوم
کد خبر: 4093844
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶
نفر اول مسابقات قرآن مالزی در گفت‌و‌گو با ایکنا:

پیش‌بینی می‌کردم در مسابقات قرآن مالزی اول شوم

محمد سمیر مجاهد، شرکت‌کننده بحرینی در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مالزی گفت: پیش بینی می‌کردم در این مسابقات جزء نفرات برتر باشم؛ چون می‌دانستم بهترین اجرا را داشته‌ام.

قاری بحرینی«محمد سمیر محمد مجاهد»، قاری بحرینی و نفر اول بخش آقایان شصت ودومین دوره مسابقات بین‌المللی مالزی در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی ایکنا به کوالالامپور ضمن معرفی خود گفت: من 31 ساله و دندانپزشک هستم و تاکنون در مسابقات بین‌المللی متعددی حدود 8 یا 9 مسابقه شرکت کردم.

وی افزود: در این مسابقات مقام‌های اول تا سوم را به دست آوردم. از جمله در مسابقاتی همچون سید جنید در بحرین مقام اول، مراکش مقام اول، موسکو مقام دوم، بین‌المللی کویت مقام دوم، ترکیه مقام سوم، عطرالکلام در عربستان مقام سوم و القاری العالمی بحرین مقام دوم را به دست آوردم.

این قاری بحرینی ادامه داد: اولین بار است که در مسابقات مالزی شرکت می‌کنم. از دست‌اندرکاران و سازمان‌دهندگان این مسابقات قدردانی می‌کنم. طبعا قوانین این مسابقه با دیگر مسابقات اندکی متفاوت است. از این جهت که برگزارکنندگان  به شما می‌گویند که از کجا بخوانید مثلا از ابتدای یک آیه که از قبل مشخص نیست و شما باید فورا لحن مناسب برای قرائت به نحوی که معنا را کامل کند پیدا کنید؛ بنابراین به شانس قاری بستگی دارد که چه جایی از سوره به او بیفتد و ممکن است معنا بعد از دو یا سه آیه کامل شود یا بعد از یک آیه و این از دشواری‌های این مسابقات است.

محمد سمیر مجاهد ادامه داد: همه قرائت‌ها را تاکنون گوش کردم، اجراها بسیار خوب و سطح شرکت‌کنندگان بالا بود و قاریان از همه کشورها، اجرای مناسبی داشتند.

نماینده بحرین همچنین افزود: پیش بینی می‌کردم در این مسابقات جزء نفرات برتر باشم؛ چون می‌دانستم بهترین اجرا را داشته‌ام.

وی درباره شناخت خود از اعضای کمیته داوران با توجه به حضور در مسابقات متعدد بین‌المللی گفت: اعضای کمیته داوری همه افراد شناخته شده در سطح جهان بودند. شیخ دکتر معصراوی نام مشهوری در داوری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم است. همچنین شیخ محمود عکاوی که داور مسابقات زیادی از جمله عطرالکلام عربستان و مسابقات ترکیه بوده و برای من داوری کرده است.  شیخ محمدعلی عطفای از مراکش و حافظ شاهین از ترکیه هم از داوران مشهور مسابقات قرآن هستند.

این قاری بحرینی درباره اینکه در قرائت از چه اساتیدی تقلید می‌کند، گفت: در ابتدا از شیخ مصطفی اسماعیل، شیخ منشاوی و شیخ حصری تقلید می‌کردم و اخیرا از شیخ محمد عمران و شیخ احمد شبیب و شیخ شحات تقلید می‌کردم. اما در حال حاضر شیوه خاص خود را دارم که با دیگر قاریان متفاوت است.

شصت و‌دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی که با حضور ۳۶ شرکت کننده آقا و خانم از ۲۷ کشور‌ مختلف جهان از چهارشنبه شب، ۲۷ مهرماه آغاز شد، شامگاه دوشنبه، دوم آبان با برگزاری مراسم اختتامیه و تجلیل از نفرات برتر به کار خود پایان داد.

پیش بینی می‌کردم در مسابقات قرآن مالزی اول شوم

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha