لزوم همکاری کشورهای اسلامی برای گسترش معارف قرآنی
کد خبر: 4094181
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
داور مراکشی مسابقات قرآن مالزی تأکید کرد؛

لزوم همکاری کشورهای اسلامی برای گسترش معارف قرآنی

داور مراکشی شصت ودومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی گفت کشورهای اسلامی باید برای گسترش معارف قرآنی با یکدیگر همکاری کنند.

داور مراکشی مسابقات قرآن مالزیبه گزارش ایکنا؛ به نقل از برناما، شیخ محمد علی عطفای، عضو هیئت داوران شصت ودومین مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی گفت: کشورهای مسلمان برای ارتقای معارف قرآن باید همکاری‌ها را افزایش دهند.

وی افزود: مسلمانان مالزی می‌توانند «منهج» یا روش حفظ قرآن را که توسط سایر کشورهای مسلمان پذیرفته شده است، مطالعه کنند تا تسلط خود را بر این رشته افزایش دهند.

شیخ محمد علی گفت که تحت تأثیر این واقعیت است که علاقه به حفظ قرآن به قلب مسلمانان مالزی راه یافته و از سنین جوانی در وجود آنها نهادینه شده است، او همچنین بیان کرد مسلمانان مالزی او را به عنوان داور رقابت‌ها می‌شناسند و این اتفاقی خوشایند است.

شیخ محمد علی که اهل مراکش است افزود که در مجموع 36 قاری از سراسر جهان برای شرکت در شصت ودومین دوره مسابقات انتخاب شدند و قاریان براساس تسلط بر تجوید، تسلط در تلاوت آیات، رعایت مقام یا ترنم و همچنین صدای خوش قضاوت می‌شوند. شیخ محمد علی عطفای در پایان گفت که امیدوار است مالزی به میزبانی این مسابقات ادامه دهد تا در آینده حافظان و قاریان بیشتری پرورش دهد.

نقش پر رنگ بانوان در مسابقات قرآن مالزی

در همین حال،«ماریا اولفا»، داور اهل اندونزی که اولین زن عضو هیئت داوران این مسابقات است، شیوه انتخاب هیئت داوران را تحسین کرد و گفت که مشارکت دو عضو زن از جمله حکیمه محمد یوسف، مدیرکل سازمان توسعه اسلامی مالزی (جاکیم) نشان داد که این کشور برابری جنسیتی را اجرا می‌کند که باید از آن الگوبرداری شود.

ماریا که در سال 1980 برنده جایزه مسابقات قرآن مالزی شده گفت: در گذشته، اگرچه قاریان زن زیادی وجود داشت، اما داور زن در هیئت داوران وجود نداشت. این ثابت می‌کند که مالزی به عنوان یک کشور پیشرفت کرده است.

شصت و‌دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی که با حضور ۳۶ شرکت کننده آقا و خانم از ۲۷ کشور‌ مختلف جهان از چهارشنبه شب، ۲۷ مهرماه آغاز شد، شامگاه دوشنبه، دوم آبان با برگزاری مراسم اختتامیه و تجلیل از نفرات برتر به کار خود پایان داد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha