انفعال آموزش‌وپرورش در بحث فضای مجازی به دشمن میدان داد
کد خبر: 4096760
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۸

انفعال آموزش‌وپرورش در بحث فضای مجازی به دشمن میدان داد

مدیر حراست اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: یکی از حوزه‌هایی که در آن غفلت کرده و انفعال داشته‌ایم، فضای مجازی است که تمرکز دشمن بیشتر به سمت و سوی آن رفته و متاسفانه آثار آن هم دیده شد.

کلاس های درسبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط‌عمومی آموزش‌وپرورش خراسان رضوی، عباسعلی سلطانی، مدیر حراست اداره کل آموزش و پرورش استان، در جمع مسئولان ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات استان، اظهار کرد: از منظر دینی و اجتماعی، ساحت تعلیم و تربیت مقدس است. آنقدر که از نگاه امیرالمؤمنین، حضرت علی(ع)، اگر کسی کلمه‌ای به من بیاموزد، مرا بنده خویش کرده است.

وی ادامه داد: ما پهن پیکرترین دستگاه کشور هستیم که بیشترین سطح تماس با جامعه را داریم. لذا باید در مسیر ارائه خدمات تربیتی، آموزشی و تولید رضایت، از هیچ تلاشی فروگذار نباشیم.

سلطانی ضمن تاکید بر هم‌افزایی حوزه‌های نظارتی در انجام اقدامات پیشگیرانه، تصریح کرد: یکی از حوزه‌هایی که به نظر می‌رسد، در آن حوزه احتمالا غفلت نموده و انفعال داشته‌ایم، فضای مجازی بود. به همین دلیل تمرکز دشمن بیشتر به سمت و سوی آن رفت و متاسفانه آثار آن نیز دیده شد.

مدیر حراست اداره‌کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی ابراز کرد: رسالت ما  صیانت و حفاظت از حریم تعلیم و تربیت است و هدف دشمن مختل کردن فرآیندهای آموزشی در ابتدای بازگشایی مدارس بود که قطعا این موضوع  موجبات خستگی ذهنی دانش‌آموزان را فراهم  کرده و این خستگی ذهنی به خانواده‌ها نیز سرایت می‌کند.

وی ادامه داد: در انفعال و غفلت ما و با استفاده از فرصت آموزش‌های مجازی در دوران کرونا، دامنه دسترسی نوجوانان به تلفن همراه، اینترنت و فضای مجازی فراگیرتر  و در نبود سواد رسانه‌ای کافی، گسست بین فرزندان و اولیاء عمیق‌تر شد.

مدیر حراست اداره‌کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی گفت: نسل امروز،  افرادی اقتدارگریز و پر از  چالش‌های فکری هستند که به آن‌ها جواب‌های قانع‌کننده و مستدل داده نشده است.

سلطانی ضمن بررسی ویژگی‌های ذهنی و رفتاری دانش‌آموزان  نسل حاضر، به شگردهای دشمن در جنگ شناختی اشاره و خاطرنشان کرد: انتشار انبوه اطلاعات دروغ، اغواگری، بزرگ‌نمایی، تکرار و پردازش‌های متنوع و مکرر به‌منظور اعتمادزدایی، ناامیدسازی جامعه و ارائه تصویر خلاف واقع و ناکارآمد از حاکمیت، انهدام مشروعیت‌های جامعه و زیر سوال بردن اعتبار نظام از طریق اثر گذاری بر باورها و ذهن مردم  را از جمله این شگردها است.

وی گفت: رسالت ما صیانت و حفاظت از حریم تعلیم و تربیت و تولید رضایتمندی است و آنچه بدیهی است، ریشه این درگیری‌ها، شکست‌های پی‌درپی و مفتضحانه طرح‌های پرشمار دشمن برای ایجاد مانع در مسیر پیشرفت و تعالی ملت سرافراز ماست. اما به حمد الهی و در سایه جهاد تبیین مدنظر  مقام معظم رهبری، مسیر پیشرفت نظام، روشن و قطعی است.

انتهای پیام
captcha