دانشجویان دانشگاه فرهنگیان باید دین‌دان باشند
کد خبر: 4097619
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
حجت‌الاسلام تقوی:

دانشجویان دانشگاه فرهنگیان باید دین‌دان باشند

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان گفت: در دانشگاه فرهنگیان به دین‌دار بودن دانشجو نباید اکتفا کنیم. این دانشجویان باید دین‌دان باشند و فهم دین را به دست آورند، البته به این نیز نباید اکتفا کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام والمسلمین علی تقوی، مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان گفت: در بحث بینش سیاسی، برنامه‌های مستمری در دانشگاه مانند حیات طیبه اجرا می‌شوند. حیات طیبه همان بحث بینش سیاسی در میان دانشجویان است.

وی گفت: جلسات مختلف فکری و فرهنگی در طول سال در دانشگاه‌های ما در حال برگزاری هستند و برای این موضوع برنامه‌هایی داریم. حتما از این به بعد نیز برنامه‌های ویژه‌ای را در این زمینه اجرایی می‌کنیم.

او ادامه داد: ما قائل هستیم که باید بیشتر به دانشجویان اعتنا شود و بیشتر شنیده شود. باید فضا را برای گفت‌وگو فراهم کنیم. جلسات هم‌اندیشی و مناظره، جلسات کرسی‌های آزاد اندیشی، تریبون آزاد در روش‌ها و قالب‌های مختلف باید بیشتر در دانشگاه‌های ما عملی شوند. احساس می‌کنیم باید برای این موضوع شتاب بیشتری داشته باشیم.

حجت‌الاسلام تقوی درباره موضوع عفاف و حجاب و اثرگذاری در مدارس و دانشگاه‌ها گفت: بخشی از این کار باید به صورت بینشی اتفاق بیفتد. الزامات قانونی محدوده خاص خود را دارند و تا حدی امکان اجرا دارند. ما باید بینش بچه‌هایمان را تقویت کنیم.

تقوی ادامه داد: کسانی که در دانشگاه فرهنگیان تحصیل می‌کنند، دغدغه معلمی دارند و حتما از نظر شخصیتی متفاوت هستند. در دانشگاه فرهنگیان به دین‌دار بودن دانشجو نباید اکتفا کنیم. این دانشجویان باید دین‌دان باشند و فهم دین را به دست آورند، البته به این نیز نباید اکتفا کرد.

وی تاکید کرد: دانشگاه فرهنگیان باید دین‌بان تربیت کند؛ یعنی کسانی که به عنوان معلم از دین دیده‌بانی و دفاع می‌کنند. این نیز جز با مسائل بینشی و بصیرتی اتفاق نمی‌افتد. این موضوعات را نمی‌توان با الزامات قانونی حل کرد. حتما باید جلسات و گفت‌و‌گو را با دانشجویان بیشتر کرد. البته برنامه‌های دیگری نیز در این زمینه‌ها داریم که در آینده بیشتر درباره آن بحث و گفت‌و‌گو خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha