تشدید تلاش صهیونیست‌ها در یهودی‌سازی قدس
کد خبر: 4101866
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷

تشدید تلاش صهیونیست‌ها در یهودی‌سازی قدس

رژیم صهیونیستی با حذف سقف و هلال مناره مسجد قلعه واقع در باب الخلیل در قدس، تلاش‌های خود را برای یهودی‌سازی و حذف آثار اسلامی از قدس شریف شدت بخشیده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الوطن، اشغالگران صهیونیست روز گذشته اقدام به حذف سقف و هلال مسجد قلعه واقع در باب الخلیل قدس کردند.

فعالان اجتماعی در قدس شریف این اقدام را تلاش برای تکمیل یهودی‌سازی قدس توصیف کرده‌اند، چرا که قلعه قدس در بخشی از شهر قدس قرار دارد که در معرض تهدید اشغالگران قرار دارد.

به گفته یکی از فعالان وجود این مناره برخلاف دیگر گنبدهای موجود در قدس، اشغالگران را با چالش مواجه کرده است، زیرا این مناره را می‌توان یک موزه تاریخی دانست که تمام روایت‌های اشغالگران درباره قدس اشغالی را تکذیب می‌کند.

به گفته فعالان حدود 6 ماه است که کار برای مرمت گنبد این مسجد در حال انجام است و از آنجایی که این مسجد زیر نظر تولیت مسجدالاقصی را قرار دارد، اشغالگران آن را به طور کامل تحت کنترل دارند با این حال آنها اقدام به حذف بخش‌هایی از مناره کرده‌اند. این گام از سوی بسیاری به صراحت تغییر هویت قدس و یهودی‌سازی آن تعبیر شده است.

رژیم صهیونیستی با اعمال محدودیت‌های گسترده علیه مسلمانان و مسیحیان در قدس، مانند منع پخش اذان از بسیاری از مساجد و اقامه نماز در آن، سعی دارد هویت اسلامی شهر را که برای قرن‌ها هویت غالب بوده است، انکار کرده و هویتی یهودی برای آن جعل کند. این اقدامات با وجود نقض آشکار قوانین بین‌المللی با سکوت نهادهای بین‌المللی مواجه شده است.

انتهای پیام
captcha