جزئیات هفته پژوهش استانی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی
کد خبر: 4102493
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱
مجید مشکینی بیان کرد:

جزئیات هفته پژوهش استانی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری هفته پژوهش استانی از ۱۲ تا ۱۹ آذرماه سال جاری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، مجید مشکینی، معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ایجاد بسترهای فناورانه برای حل مسائل کشور در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، توسعه فناوری و نوآوری را در دستور کار خود قرار داده و برنامه‌های متنوعی را برای هفته پژوهش در نظر گرفته است.

مشکینی افزود: به منظور حفظ یکپارچگی و برگزاری هماهنگ مراسم هفته پژوهش، واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند با همکاری ستاد هفته پژوهش و فناوری از 12 تا 19 آذرماه که زمان برگزاری هفته پژوهش استانی است برنامه‌های خود را طراحی و ارائه کنند. برنامه‌ریزی و برگزاری رویدادهای استانی عصر امید به عنوان محور مراسم هفته پژوهش و فناوری استان‌هاست و برگزاری مراسم تقدیر از پژوهشگران و فناوران برتر مراکز تحقیقاتی و رشد و همچنین در دستور کار استان‌ها قرار دارد.

وی تأکید کرد: واحدهای دانشگاهی متناسب با آمایش سرزمینی و توانمندی‌های پژوهشی و فناورانه کارگاه‌های آموزشی، فناورانه، چالش، ایده آرا و نمایشگاه استانی برگزار خواهند کرد. همچنین با هدف ایجاد انگیزه میان پژوهشگران و فناوران برتر، در واحدهای دانشگاهی ویژه و سطح یک از سه نفر به عنوان فناور برتر و هفت نفر متناسب با گروه‌های آموزشی هفت گانه تقدیر خواهد شد. در واحدهای دانشگاهی سطح دو و سه نیز یک نفر به عنوان فناور برتر و 3 نفر نیز به عنوان پژوهشگر برتر برگزیده و تقدیر خواهد شد.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی درباره فرآیند انتخاب افراد برگزیده گفت: در سطح استان‌ها نیز ستاد پژوهش و فناوری استان امتیازهای پژوهشگران و فناوران معرفی شده از سوی واحدها را بررسی و 3 نفر را به عنوان فناور برتر و 7 نفر را به عنوان پژوهشگر برتر استانی معرفی خواهند کرد.

مشکینی در پایان افزود: امیدوارم امسال در هفته پژوهش ملی که از 19 تا 25 آذرماه برگزار خواهد شد، خانواده دانشگاه آزاد اسلامی زمینه و بستر لازم را برای ارائه دستاوردهای پژوهشی و فناورانه فراهم کند تا افکار عمومی و جامعه علمی کشور با حجم عظیم این دستاوردها بیشتر آشنا شوند. همچنین امیدآفرینی از کانال علم و فناوری نیز به جامعه تزریق شود.

انتهای پیام
captcha