نشست مشترک مدیران مؤسسه آموزش‌های کوتاه مدت با معاونت فرهنگی المصطفی
کد خبر: 4103798
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶

نشست مشترک مدیران مؤسسه آموزش‌های کوتاه مدت با معاونت فرهنگی المصطفی

معاون و مدیران فرهنگی و تربیتی جامعةالمصطفی با حضور در مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی، ضمن دیدار با رئیس این موسسه از نزدیک با فعالیت‌ها و ظرفیت‌های این مؤسسه آشنا شدند.

گزارشی از نشست مشترک مؤسسه کوتاه مدت با معاونت فرهنگی تربیتی المصطفی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین جعفر کریمی قدوسی، معاون فرهنگی تربیتی جامعةالمصطفی العالمیه، شامگاه 9 آذر در بازدید از مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی المصطفی، اظهار کرد: با توجه به وظایف و فعالیت‌های صورت گرفته بخش فرهنگی این معاونت می‌تواند بیشترین زمینه کار و برنامه را با مؤسسه داشته باشد، کما اینکه هم اکنون بیش از ۵۰ برنامه در بخش فرهنگی در حال پیگیری است.

وی با اشاره به تدوین نظام‌نامه‌ای در جامعة المصطفی، افزود: اقتضائات هر بخش در برنامه‌ها در نظر گرفته می‌شود و باتوجه به مخاطبان مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت زمینه فعالیت در داخل و خارج به صورت مجازی و حضوری وجود دارد.

در ابتدای این نشست، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محمود احمدی میانجی، رئیس مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی در سخنانی اظهار کرد: مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت در واقع عرصه ظهور و بروز بُعد بین‌المللی معاونت فرهنگی و تربیتی جامعةالمصطفی است و ما خواستار تشکیل کارگروه و کمیته آموزش‌های کوتاه‌مدت در معاونت فرهنگی می‌باشیم تا نظرات و پیشنهاد‌ها در این کمیته مطرح تا بهتر بتوان از ظرفیت‌ها استفاده کرد.

وی با اشاره به فعالیت گروه‌های مطالعات اسلامی به ۷ زبان، گفت: گروه‌های مطالعات اسلامی به زبان‌های عربی، انگلیسی، روسی، ترکی، چینی و شرق، شبه‌قاره، فارسی و تاجیکی در مؤسسه فعالیت دارند و این مؤسسه می‌تواند مکمل آموزش‌های بلندمدت در زمینه پشتیبانی از فارغ‌التحصیلان باشد.

احمدی میانجی با بیان اینکه گفتمان جهانی‌سازی در مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت تشکیل شده است، گفت: گفتمان نبوی مؤسسه کوتاه‌مدت در زمینه روابط داخلی و خارجی مبنی بر وحدت اسلامی و گفت‌وگوی بین ادیانی و تمدن‌ها فعالیت دارد.

وی به معرفی ساختار معاونت علمی تربیتی مؤسسه و ادارات زیرمجموعه آن پرداخت و افزود: برگزاری نشست‌های فرهنگی، دوره‌های تقریب و شرکت در کنفرانس‌های بین‌المللی و مراکز همسو نیز در دستور کار است و همچنین هیئت‌های اندیشه‌ورز در مؤسسه فعالیت دارند.

سپس حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محمدحسین رفیعی، مدیرکل قرآن وحدیث جامعةالمصطفی در سخنانی با اشاره به اهمیت دوره‌های قرآنی گفت: مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت می‌تواند در حوزه گفتمان‌های بین الادیانی با موضوع قرآن و حدیث نقش به‌سزایی ایفا کند.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی افزود: مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت یکی از مجموعه‌های اثرگذار در برگزاری دوره‌های قرآنی است که با تشکیل بخش ویژه آموزش‌های کوتاه‌مدت قرآنی در قالب مباحث مهارتی و تفسیر می‌تواند مؤثر واقع شود.

همچنین حجت‌الاسلام‌ و المسلمین علی رضایی، مدیرکل فرهنگی جامعةالمصطفی العالمیه در سخنانی بیان کرد: آموزش‌های کوتاه‌مدت زودبازده و گسترده هستند؛ بنابراین پشتیبانی از مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی المصطفی باید متناسب با مأموریت آن باشد.

مدیرکل فرهنگی المصطفی اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ها و اهداف مؤسسه آموزش‌های کوتاه مدت، تشکل‌های حوزوی المصطفی بستر مناسبی برای همکاری است که به عنوان نمونه می‌توان به برگزاری اردو‌های فرهنگی و ایران‌شناسی اشاره کرد که البته نیاز به پیگیری دارد.

انتهای پیام
captcha