پیام وزیر فرهنگ و ارشاد در تجلیل از خدمات قرآنی زهرا افخمی
کد خبر: 4103868
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۸

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد در تجلیل از خدمات قرآنی زهرا افخمی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور پیامی از خدمات 30 ساله زهرا افخمی ریحانی، از بانوان پیشکسوت قرآنی تجلیل کرد.

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تجلیل از خدمات زهرا افخمی از بانوان پیشکسوت قرآنیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، متن پیام محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در مراسم اجتماع بانوان قرآنی مشهد و تجلیل از خدمات قرآنی، زهرا افخمی ریحانی، پیشکسوت، مدرس و داور بین‌المللی قرآن کریم، که امروز 10 آذرماه، در تالار شهر مشهد برگزار شد، به شرح زیر است.

بسم‌الله الرحمن الرحیم

حمد و سپاس به درگاه خداوند منان که بر ما منت نهاد تا به برکت انقلاب اسلامی و خون شهیدان زمینه حاکمیت قرآن کریم و زعامت اهل بیت پیامبر اکرم(ص) در ایران اسلامی فراهم شود.

مشهد مقدس به برکت وجود حرم مطهر رضوی و حضور اساتید مبرز و با اخلاص قرآن کریم از دیرباز مهد فعالیت‌های قرآنی بوده است در دوران پیش از انقلاب با وجود رهبر معظم انقلاب به عنوان یک روحانی قرآنی و مفسر آیات نور جریان حیات بخشی در این شهر شکل گرفت و منجر به تقویت نسلی قرآنی و انقلابی شد.

بانوان قرآنی یکی از مهمترین گروه‌هایی بودند که به این جریان قرآنی و انقلابی هویتی عمیق‌تر بخشیدند و دوشا دوش دیگر اساتید قرآن کریم جلسات و محافل قرآنی را اثربخش‌تر و ریشه‌دارتر ساختند.

استاد پیشکسوت و بین‌المللی قرآن کریم ، سرکار خانم زهرا افخمی که به زینت حفظ کل قرآن نیز آراسته می‌باشند جز ثمرات همان شجره طیبه هستند که سالیان سال با اخلاص، دلسوزی و تلاش فراوان قلب‌ها و دل‌های مشتاق را به حفظ دل‌انگیز کلام الله معطر نموده و روح جوانان و نوجوانان شعر امام رضا (ع) به انوار تابناک کلام وحی منور کرده است.

اکنون که به همت قرآنیان عزیز محفل بزرگداشتی برای سال‌ها خدمات قرآنی این استاد گرانقدر برگزار می‌شود ضمن تقدیر از همت برگزارگنندگان، سلام و تهنیت خود را به محضر این معلم شریف و این بانوی صالحه ابراز داشته و بر اراده دولت انقلابی حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی به عنوان شخصیت قرآنی و دغدغه‌مند مبنی بر حمایت جدی از فعالیت‌های قرآنی کشور و تجلیل از مقام والای اساتید، معلمان، مربیان، قاریان و حافظان قرآن کریم تأکید می‌کنم.

انتهای پیام
captcha