کسی که برای قرآن کار کند برکاتش را خواهد دید
کد خبر: 4104329
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲
آیت‌الله مکارم شیرازی:

کسی که برای قرآن کار کند برکاتش را خواهد دید

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: معتقدم هر کس برای قرآن کار کند، برکاتش را خواهد دید و این تجربه را برای دیگران هم نقل کرده‌ام و وادار کرده‌ام که آنها کار قرآنی را فراموش نکنند.

به گزارش ایکنا؛ دبیرکل و اعضای هیئت مدیره بنیاد قرآن به دیدار آیت الله  مکارم شیرازی در قم رفتند.

در این دیدار ابتدا آقای مکارم، عضو هیئت مدیره بنیاد قرآن از فعالیت چهل ساله گزارشی ارائه و اعضای هیئت مدیره را محضر ایشان معرفی کردند.

سپس دبیرکل بنیاد قرآن؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی حسین‌زاده، عملکرد چهل ساله بنیاد قرآن را در موضوعات مختلف از جمله طرح مهندسی نظام تربیتی مدیران حکمران قرآنی، طرح فضه گفتمان قرآنی، طرح بشارت حکیم، زبان پژوهی و دوره مترجمی قرآن و کانون مهد تربیت (فعالیت پیرامون حوزه کودک و نوجوان) و برنامه معالم القرآن جلسات هفتگی بنیاد قرآن توضیحاتی را بیان کرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی، ضمن ابراز خرسندی از دیدار با اعضای این مجموعه قرآنی اظهار کردند: معتقد هستم هر کس برای قرآن کار کند، برکات آن نصیبش خواهد شد و این تجربه را برای دیگران هم نقل کرده‌ام و وادار کرده‌ام که آنها کار قرآنی را فراموش نکنند و از جمله مسائلی که اینجا مطرح می‌شود این است که قرآن نورانیتی به خود انسان می‌دهد که با این نورانیت بهتر می‌تواند قضاوت کند و نتیجه این می‌شود که بتوانیم به کار قرآنی اهمیت بدهیم و نتیجه‌اش را نیز ببینیم و دیگران را هم تشویق به کار قرآنی کنیم. حالا کار قرآنی کردن انواع و اقسامی دارد، گاهی راجع به روخوانی قرآن است، گاهی راجع به ترجمه و گاهی راجع به تفسیر، گاهی هم راجع به معارف قرآن و گاهی راجع به حالت‌های عرفانی که از قرآن استخراج می‌شود. حال هر چقدر از این‌ها را بتوانند عمل کنند بسیار خوب است.

ایشان ادامه داد: به افراد هم می‌گوییم کار قرآنی کنید تا به زودی نتیجه آن را ببینید، هم نتیجه معنوی، هم نتیجه جسمانی. این قرآن واقعاً چه آثاری دارد؟ چقدر در تغییر اشخاص مؤثر است؟ شما لابد شنیده‌اید افرادی بودند که یک آیه قرآن را شنیدند و عوض شدند. داستان فضیل بن عیاض معروف است که سرکرده یک گروه راهزن خطرناک بود، هر قافله‌ای اسم فضیل را می‌شنید، می‌لرزید، یک شب آمد پشت بام خانه‌ای برای ادامه کارهای راهزنی‌اش، دید کسی از داخل خانه قرآن می‌خواند و به این آیه رسید: «ألم یأن للذین آمنوا أن تخشع قلوبهم لذکر الله؛ آیا آدم‌هایی که دم از ایمان و اسلام می‌زنند وقتش نشده که خودشان را اصلاح کنند و برگردند». به خودش آمد و گفت: فضیل! این به تو می‌گوید، آیا وقتش نشده که از آن راه برگردی؟ همانجا توبه می‌کند. می‌آید نزد دوستانش که مشغول برنامه‌ریزی برای دزدی قافله‌ای بودند که از فلان جا حرکت کرده و چنین و چنان کنند، به آن‌ها می‌گوید من همه کارهای گذشته را ترک کردم و بعد هم یکی از زهاد شد. ببینید یک آیه‌ قرآن با یک نفر چه می‌کند؟ تا چه رسد به مجموعه قرآنی. بنابراین امیدوار باشید که هر چه بیشتر به قرآن توجه کنید و با قرآن کار کنید، نورانیت قرآن بیشتر شامل حال شما می‌شود. من هم برایتان دعا می‌کنم که با عنایت امام زمان(عج) بتوانید کارهای قرآنی را پیش ببرید.

انتهای پیام
captcha