روضه‌های خانگی؛ فرصتی برای مشارکت اجتماعی بانوان
کد خبر: 4104979
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶

روضه‌های خانگی؛ فرصتی برای مشارکت اجتماعی بانوان

بنیاد کرامت رضوی با پشتیانی از برپایی روضه‌های خانگی دهه فاطمیه در مشهد مقدس و سراسر کشور، برنامه‌هایی در راستای جهاد تبیین و یاری محرومان را نیز دنبال می‌کند.

روضه‌های خانگیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان‌نیوز، فاطمه دژبرد، مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی، در جلسه توجیهی شبکه مردمی قرارگاه نجمه خاتون که به منظور احیای روضه الزهرا(س) دهه فاطمیه برگزار شد، اظهار کرد: همانطور که قرارگاه نجمه خاتون در دهه آخر ماه صفر و ایام شهادت حضرت رضا(ع)، بستر فعالیت‌های اجتماعی بانوان در سطح شهر بود، تصمیم داریم از این ظرفیت در دهه فاطمیه نیز استفاده کنیم.

وی با اشاره به فرصت ارتباطی ایجاد شده با ۲۸۰۰ محفل روضه خانگی در مشهد افزود: در کنار احیای روضه الزهرا(س)، می‌توان از ظرفیت 8000 روضه خانگی برای انجام فعالیت‌هایی از جمله حضور کارشناسان حوزه جهاد تبیین به روضه‌ها برای پاسخگویی به سؤالات و شبهات و همچنین کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه با مشارکت بانوان، استفاده کرد.

بستر تقویت مشارکت‌های اجتماعی بانوان

دژبرد با بیان اینکه تقویت مشارکت‌های اجتماعی در زمینه‌هایی مانند کمک به نیازمندان نیز در روضه‌های خانگی مورد توجه قرار دارد، گفت: برای نمونه اگر بتوانیم در هر روضه خانگی، فقط برای یک کودک نیازمند یک دست لباس گرم تهیه کنیم، می‌شود با مشارکت 8000 روضه خانگی سراسر کشور، در دهه فاطمیه به 8000 کودک لباس گرم هدیه داد.

وی همچنین به برگزاری پویش «نذر مادر» در ایام فاطمیه اشاره کرد و گفت: در این پویش از بانوانی که در روضه‌های خانگی شرکت می‌کنند دعوت خواهد شد تا در نذرهای مشارکتی حضور پررنگ‌تری داشته باشند.

انتهای پیام
captcha